مددجویان بهزیستی ایلام ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد امسال تاکنون ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی اظهار داشت: این تسهیلات اشتغال به ۲۴۰ نفر تاکنون پرداخت شده و مددجویان اعم از افراد دارای معلولیت و غیر معلولیت با دریافت آن صاحب شغل شده اند.

وی مجموع اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل از محل تبصره ۱۶ را در سال جاری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام سرانه پرداختی این تسهیلات به مددجویان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و تاکید کرد: این اعتبار با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله خواهد بود.

همتی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات با معرفی مددجویان که پرونده اشتغال آنها در کمیته شهرستان و استان تایید شده اند، به بانک های عامل انجام شده است.

به گفته وی، مددجویان با دریافت این تسهیلات طرح های مختلف خدماتی و کشاورزی نظیر آرایشگری، کسب و کار، فروش پوشاک و زنبورداری و دامداری راه اندازی کرده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل نسبت به پارسال افزایش بیش از ۴۰ درصدی داشته است، یادآور شد: میزان اعتبار اشتغال مددجویان در سال گذشته  ۳۱۵ میلیارد ریال بوده است.

همتی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را یکی از اولویت های مهم این اداره کل در ارائه خدمات به مددجویان دانست که زمینه خودکفایی و استقلال مالی آنها را فراهم خواهد کرد.

بیش از ۴۲ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

کد خبر 49222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد