هزینه‌های اسکان، تردد، جراحی و درمان ارتوپدی کودکان معلول زیر ۱۸ سال با معرفی بهزیستی و توسط خیرین تأمین می‌شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از ارائه امکانات پشتیبانی و درمانی رایگان برای کودکان زیر ۱۸ سال که دارای مشکلات اسکلتی و معلولیت جسمی باشند با معرفی سازمان بهزیستی به خیرین و پزشکان خبر داد.

مسعود فیروزی صبح امروز در دومین روز نشست علمی کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: اگر کودکی در شهرستان‌ها هست که مشکل اورتوپدی دارد بدون فوت وقت او را با نامه به ستاد معرفی کنید تا ترتیب اعزام او به تهران و درمان‌های جراحی برایش به صورت رایگان انجام شود.

وی افزود: هزینه‌ی اسکان، رفت و آمد و سایر هزینه‌ها در مدت اقامت کودک و همراهش با معرفی سازمان بهزیستی توسط خیرین و پزشکان فراهم و تأمین می‌شود.

وی خطاب به مدیران بهزیستی شهرستان‌ها گفت: مددجویان بهزیستی جزو اقشاری هستند که پنجره های امیدشان کوچک است و وقتی یک روزنه‌ی امید برایشان باز می‌شود باید سعی کنیم هر طور شده این روزنه امید باز بماند و خدای ناکرده ما باعث نشویم این امید از دست برود.

وی از مدیران حاضر خواست از تمام زمینه‌های نیاز مددجویان از جمله اشتغال، مسکن، نیازهای فوری درمان، توانبخشی و وسایل توانپزشکی، یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل تهیه کنید تا در مقابل خیرین و نهادهای حاکمیتی که مایل به کمک به مددجویان هستند دستمان پر باشد.

وی ادامه داد: وقتی مثلا یک نهاد از ما می‌خواهد خانواده‌های دارای عضو معلول اولویت‌دار را به ما معرفی کنید تا در نوبت دریافت مسکن قرار دهیم ما نباید در راهروهای اداری دنبال اسم و رسم مددجویان باشیم بلکه بانک‌های آماده‌ی اطلاعاتی داشته باشیم که بلافاصله با فیلتر رکوردهای مورد نیاز، اطلاعات آماده و دقیق را به نهاد متقاضی ارائه دهیم.

هزینه‌های اسکان، تردد، جراحی و درمان کودکان معلول زیر ۱۸ سال با معرفی بهزیستی و توسط خیرین تأمین می‌شود

نباید به خاطر دلایل غیر موجه، اسباب معطلی و سردرگمی یا ابهام متقاضیان را فراهم کنیم

وی همچنین بر نظارت بر مؤسسات غیر دولتی که از بهزیستی مجوز دارند تأکید کرد و گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که متقاضی صدور مجوز یک مرکز، معطل مراحل اداری نشود و اگر تطویل پرونده، دلیل قانونی ندارد به هیچ‌عنوان نباید باعث سرگردانی او بشویم.

مدیر کل بهزیستی تأکید کرد: ما قصد نداریم خیرین و متقاضیان خدمت به جامعه‌ی هدف‌مان را از خودمان ناامید و مأیوس کنیم بلکه نیت ما این است که مر قانون رعایت شود، بنا بر این هر گونه خلل و تأخیر در فرایند صدور مجوز که منشأ قانونی نداشته باشد باید برداشته شود.

وی مؤکدا گفت: اگر یک فرد یا گروهی از خیرین برای خدمت به مددجویان ما اعلام آمادگی می‌کنند و سرمایه لازم را هم دارند نباید برای صدور مجوز آنقدر در مسیر سرگردان شوند که از خدمت منصرف گردند.

وی یادآور شد: نباید به خاطر دلایل غیر موجه، اسباب معطلی و سردرگمی یا ابهام متقاضیان را فراهم کنیم چون وظیفه ما این است که با کمترین چالش و با بیشترین تعاملات و ملایمت‌ها، مجوز را صادر کنیم که متقاضیان خدمت به مددجویان، به دستگاه‌های دیگر مراجعه نکنند.

وی در عین حال گفت: البته نظارت ما از هنگامی که این مؤسسه مجوز را دریافت کرد طبق مقررات و دستور العمل‌ها جدی و مؤثر خواهد بود چون پای منافع مددجویان در میان است.

شایان ذکر است نشست علمی کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌های مناطق دو و چهار خراسان رضوی از صبح چهارشنبه در بهزیستی استان آغاز شده و تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد.

کد خبر 49037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد