راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت مالی و نظارتی در بهزیستی خراسان رضوی

ذی‌حساب بهزیستی خراسان رضوی از تحول در رویه‌های مالی و نظارتی در این دستگاه در سال جاری خبر داد.

سید محسن ابراهیمی که در جمع رؤسای بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی سخن می‌گفت افزود: در این تغییرات، مسؤولیت بهزیستی شهرستان‌ها بیشتر و فرایند پرداخت‌هایشان راحت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: با تفویض اختیار پرداخت به شهرستان‌ها، امور اداری و مالی آنها تسهیل می‌شود اما مسؤولیت‌شان افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: تمام کسانی که اسناد را امضا یا پاراف می‌کنند مسؤول هستند و باید به نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.

ابراهیمی تسلط رؤسای شهرستان و عاملین ذی‌حساب بر امور مالی را ضروری توصیف کرد و گفت: اگر به خاطر عدم تسلط و شناخت امور مالی و احیانا کسورات قانونی و مطالبات سایر دستگاه‌ها، جریمه‌ای به بهزیستی تعلق بگیرد شخص قصور کننده باید پاسخگو باشد و از محل منابع بودجه عمومی هیچ‌گونه جریمه‌ای پرداخت نمی‌شود.

وی تقویت تیم مالی بهزیستی شهرستان‌ها را لازم دانست و گفت: هر چه این تیم قوی تر و مسلط‌تر باشد اسناد صحیح‌تر و مستندتر تنظیم می‌شود و لذا خیال مدیر و عامل‌ذی‌حساب راحت‌تر می‌شود.

وی همچنین به صرفه‌جویی در منابع به عنوان یکی از اهداف در دوره‌ی مسؤولیت خود اشاره کرد و گفت: بسیاری از هزینه‌هایی که در حال حاضر در بخش اداری انجام می‌شود قابل حذف است و اگر این امر محقق شود صرفه‌جویی قابل توجهی در این زمینه صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از مدیران بهزیستی شهرستان‌ها خواست ضمن توجه ویژه به اموال دولت، انبارها را مورد نظارت جدی قرار دهند و اموال مازاد را اطلاع‌رسانی کنند تا استفاده بهینه و بجا از اموال صورت گیرد.

ابراهیمی هچنین تأکید کرد که در معامله با بخش غیر دولتی، به حقوق دولت توجه کافی مبذول شود.

وی گفت: تضمینات لازم از طرف‌های قرارداد با بهزیستی گرفته شود و تسویه حساب با پیمانکاران و دیگر طرف‌های غیر دولتی، منوط به اخذ مفاصا حساب بیمه و تسویه مالیات قراردادها باشد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه شفافیت عملکرد در آینده‌ی نزدیک در بهزیستی خراسان رضوی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمام عملکردهای مالی در سراسر استان برای مدیران ستادی در لحظه قابل رصد می‌باشد و این امر در راستای برنامه شفافیت مالی و استقرار دولت الکترونیک می‌باشد.

کد خبر 49028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد