بهزیستی تنها مرجع تشخیص معلولیت است

قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، بهزیستی را تنها مرجع تشخیص معلولیت گذاشته است و این وظیفه مهمی است که ما در کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت (ICF) باید معلولین را درجه بندی و نوع و شدت معلولیت آنها را تعیین کنیم.

علی محمد عطابخش با بیان این مطلب در دوره آموزشی طبقه بندی  عملکرد، ناتوانی و سلامت افراد دارای معلولیت ICF گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت یکسری امتیازات از جمله معافیت از مالیات، معافیت از سربازی، هزینه دانشجویی و ... برای معلولین در نظر گرفته است که اهمیّت کار کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت(ICF) را دوچندان می کند.

وی مسئولیت کارشناسان این کمیسیون استان را یادآور شد و اظهار داشت: مستنداتی که کارشناسان به دست فرد  دارای معلولیت می دهند بسیار با اهمیت و مسئولیت آور است و کارشناس امر در آینده باید پاسخگو باشد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه مستندات کمیته تشخیص معلولیت در مراجع قانونی مورد ارزیابی قرار می گیرد خاطر نشان کرد: فرد دارای معلولیت حتماً می بایست مورد معاینه پزشکی و مصاحبه قرار گیرد و گواهی صادر شده طبق مستندات و مواد قانونی باشد.

دوره آموزشی طبقه بندی  عملکرد، ناتوانی و سلامت افراد دارای معلولیت ICF به مدت 2 روز به منظور آشنایی کارشناسان توانبخشی بهزیستی استان یزد با استانداردهای بین المللی و نوین تشخیص نوع معلولیت و شدت آن برگزار شده است.

گفتنی است؛ کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت(ICF) با توجه به عملکرد فرد و نه بیمار یا بیماری به طبقه بندی  عملکرد، ناتوانی و سلامت افراد دارای معلولیت در  ابعاد جسمی، روحی و اجتماعی می پردازد.

کد خبر 48890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد