بیشتر مراجعان به اورژانس های اجتماعی زنان زیر ۳۰ سال هستند

مدیر بهزیستی گرگان گفت: سمن ها کمک کنند تا مشکلات و آسیب های حوزه بانوان کمتر شود زیرا متاسفانه در حال حاضر بیشتر مراجعات به اورژانس اجتماعی زنان زیر ۳۰ سال و دختران جوان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شایسته در بازدید مدیر کل بانوان استانداری گلستان از مرکز خانه امن گرگان اظهار کرد: متاسفانه حمایت و پشتیبانی لازم از مراکز خانه امن نمی شود و تعداد نیروهای این اماکن کم بوده و نیازمند یک عزم ملی و اجتماعی برای کمک به آنها هستیم.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: آسیب های استان باید توسط سمن ها بومی سازی شود و این مسأله در شناسایی و حل چالش ها می توانند بسیار کمک کند.

شایسته ادامه داد: نیازمند یک هم افزایی در بین سمن ها و حوزه های مردم نهاد در مباحث اجتماعی با کمک استانداری و دیگر دستگاه های مربوطه هستیم تا بتوانیم آسیب های اجتماعی را اولویت بندی کنیم.

وی گفت: همچنین سمن ها کمک کنند تا مشکلات و آسیب های حوزه بانوان کمتر شود زیرا متاسفانه در حال حاضر بیشتر مراجعات به اورژانس اجتماعی زنان زیر ۳۰ سال و دختران جوان هستند.

مدیر بهزیستی گرگان با بیان اینکه مراکز کاهش آسیب تا به حال عملکرد قابل توجهی داشته اند، تصریح کرد: این مراکز در جامعه نقش مسکن را ایفا می کنند و البته باید تلاش کنند تا هر ۶ ماه یک بار بتوانند، کار تحلیلی و تحقیقی تحویل سازمان بدهند.

وی افزود: همچنین سازمان بهزیستی هم با کمک استانداری می تواند با استفاده از تجربیات این مراکز سرفصل های آموزشی را برای سمن ها و موسسات مردم نهاد تهیه کند.

کد خبر 48436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد