وزیر رفاه در بازدید از نمایشگاه تجهیزات توانبخشی: افزایش پوشش بیمه‌ای و تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی

نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین پیش از ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حجت‌الله عبدالملکی در بازدید از این نمایشگاه ، دو راهبرد اصلی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را کمک به تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی و افزایش پوشش بیمه‌ای لوازم توانبخشی به ویژه لوازم مصرفی خواند و گفت:  کاهش هزینه‌های تولید داخلی و توسعه پوشش بیمه‌ای در حوزه تجهیزات توانبخشی را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به این که در حوزه بیمه‌گری نیز تلاش‌ می شود میزان پوشش بیمه لوازم مصرفی افزایش یابد، تاکید کرد: در سازمان‌های بهزیستی و تامین اجتماعی در این زمینه بررسی‌های کارشناسی  انجام گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مساله جدی برای  افراد دارای معلولیت را خرید تجهیزات دانست و بیان کرد:  در بودجه ۱۴۰۱ دولت، پیشنهاد می دهیم که بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه تجهیزات تامین شود.

وی افزود: محدودیت های مالی در دولت وجود دارد ولی در تلاش هستیم که بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهیم تا هم به افراد دارای معلولیت و هم رونق تولید این صنعت کمک شود.

عبدالملکی، یکی از اثرات برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین  را حمایت از تولیدکنندگان داخلی دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی می توانند محصولات خود را عرضه کنند؛ به هرحال بخش قابل ملاحظه‌ای از بازار تجهیزات توانبخشی در اختیار واردکنندگان و تولیدات خارجی است .

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان داخلی بتوانند به خوبی محصول خود را عرضه و ارائه کنند، بخش قابل ملاحظه ای از بازار را در اختیار می گیرند.

وزیر تعاون،کار ور فاه اجتماعی تصریح کرد: در این نمایشگاه، محصولاتی با  کیفیت بالا عرضه شده در حالی که بسیاری از مردم از این موضوع اطلاعی ندارند.  

وی از رسانه های گروهی خواست که در این نمایشگاه حضور یافته و  محصولات داخلی را معرفی کنند که هم به تولید داخل و هم به جامعه افراد دارای معلولیت کمک شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: اگر  تولید، افزایش یابد به صورت خودکار، هزینه تمام شده کاهش پیدا می‌کند و محصولات ارزان‌تر در اختیار معلولان قرار می گیرد.

عبدالملکی با اشاره به این که بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کشور دارای معلولیت هستند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم که از طریق بودجه سنواتی و منابع دیگری که می توانیم جذب کنیم سازمان بهزیستی را در حوزه بهداشت و درمان و کمک معیشتی تقویت کنیم.

در  حاشیه این مراسم،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با تولیدکنندگان داخلی تجهیزات توانبخشی گفتگو کرد.

کد خبر 48417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد