سازمان های مردم نهاد در شکفتن استعدادهای معلولین نقش به سزایی دارند 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با قدردانی از انجمن ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان خاطرنشان کرد: این بخش ها در عرصه شکفتن استعدادهای این قشر تلاش و حمایت  فراوانی می کنند و موضوع مهم اینکه نباید با ترحم به معلولان نگریست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان آیت‌الله خاتمی افزود: معلولیت گرچه در یک بُعد محدودیت به‌شمار می رود، اما انسان کانون استعدادها ، قابلیت و شکفتن ها است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن به آفرینندگی خود تبریک گفته است، اظهار داشت: یک بُعد انسان، هندسه وجودی او به شمار می رود  و در این میان تجربه طولانی بشریت نیز ثابت کرده که انسان معدن همه استعدادها است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه گاهی اوقات و برخی شرایط موجب می شود این بُعد از استعداد فردی شکفته می شود، ادامه داد: گاهی بستر فراهم نیست و این بُعد وجودی انسان به شکوفایی نمی‌رسد.
وی با اشاره به اینکه هر فردی در رشته های متعدد می تواند اوج بگیرد، اظهار داشت: این در حالی است که طی چند سال گذشته معلولان ایرانی نیز با کشف استعدادهای خود مدال های رنگارنگی را در مسابقات مختلف ورزشی کسب کرده اند.
وی با اشاره به اینکه جامعه، مسوولان و متولیان امر به حوزه معلولان توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: برخی معلولیت‌ها بر اثر حوادث غیرمترقبه و اجتناب ناپذیر به وقوع می پیوندد اما از بسیاری از آنها می‌توان جلوگیری کرد.
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در فرامین قرآنی برخی موجودات ریز برای بزرگان مربی بودند، گفت: وقتی برخی افراد به جایگاه بزرگی می رسند، فقط خود را می بینند  اما باید به این مهم توجه داشت که همه بندگان مخلوق خداوند هستند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه رسانه ها در معرفی افراد معلول موفق پیشگام بودند، گفت: معلولان با وجود محدودیت ها، کارهای خاصی ارائه داده اند که نشان از همت والای آنان است.
آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه برخی معلولیت ها به دلیل ریشه ژنتیک و ازدواج های فامیلی رخ می دهد، گفت: هر چند اقدامات خوبی از جمله آزمایش های ژنتیکی در این خصوص انجام می شود اما برخی سعی در دور زدن آن دارند.
امام جمعه زنجان آزمایش های متعدد قبل از ازدواج را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: مدتی است هشت ساعت جلسات مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین در آستانه ازدواج انجام می گیرد، اما گزارش‌های دریافتی نشان می دهد این مهم آنگونه که باید و شاید جدی گرفته نمی شود.
وی با بیان اینکه در بازدید از نمایشگاه معلولان در حاشیه برگزاری این مراسم توانمندی های این قشر بیش از گذشته نمایان بود، گفت: یکی از آثار جالب آثار معلول ذهنی بود که  تصویر قلب را با گل های شکفته شده مزین کرده بود.

کد خبر 48157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد