افتتاح ۱۵ صندوق مالی خرد در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی در ششمین روز از هفته معلولین

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، صندوق های مالی خرد را مصداقی از گردآمدن فرصت‌های کوچک برای تشکیل گروه‌های کارآمد و بزرگ اشتغالی دانست.

مسعود فیروزی در مراسم آغاز به کار ۱۵ پروژه اشتغالی با زمینه‌ی تسهیلات صندوق‌های مالی خرد در استان خراسان رضوی، در ششمین روز از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت، این مطلب را عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت کار گروهی و جایگاه تعاون و همکاری در نظام جمهوری اسلامی گفت: کار تعاونی که صندوق‌های مالی خرد، تجلی آن است ضریب موفقیت را بالا می‌برد و به جهت اینکه سفارش شده‌ی معارف دینی است، خداوند نیز از این شکل فعالیت، حمایت می‌کند چون اساس کار، بر خیر و برکت نهاده شده است.

وی اضافه کرد: این روش، منابع اندک مالی را به بهره‌وری مفید و مؤثر می‌رساند و منجر به آفرینش فرصت‌های اشتغالی پایدار می‌گردد.

فیروزی با یادآوری اینکه خراسان رضوی در زمینه صندوق‌های مالی خرد، جایگاه پیشتازی دارد گفت: خیرین باید پای کار بیایند و اگر سرمایه‌ی خیرین در این مسیر گشوده شود علاوه بر فواید معنوی و اخروی، افزایش سرمایه و بهره‌وری را نیز به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به محدودیت‌های اداری توجه داشته باشیم گفت: باید به سمتی برویم که سهم آورده‌ی افراد با کمک خیرین افزایش یابد تا نتیجه‌ی بهتری از این نوع اشتغال بگیریم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: باید در بوم‌ها و اقلیم‌های مختلف، متناسب با شرایط، فرصت‌های متفاوتی ایجاد شود که بهره‌وری بالاتری داشته باشد و منجر به گشایش اقتصادی برای اعضای صندوق بشود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این برنامه که به صورت مجازی برگزار گردید گفت: صندوق‌های مالی خرد در سال ۹۸ با ۱۰ صندوق در استان آغاز شد و در سال ۹۹ به ۲۵ صندوق افزایش یافت.

حمیدرضا علیزاده افزود: امسال ۳۰ صندوق در دست افتتاح داریم که ۱۵ صندوق در مهر ماه راه‌اندازی شد و ۱۵ صندوق نیز امروز کارشان را آغاز می‌کنند که نشانه خوبی از مفید بودن و نتیجه‌بخش بودن این روش اشتغال است.

وی جلوگیری از مهاجرت روستائیان، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها را از نتایج و اهداف این روش اشتغالزایی عنوان کرد.

علیزاده گفت: با ورود خیرین به این عرصه، می‌توانیم شاهد شکوفایی بیشتری در اشتغال معلولین روستایی باشیم.

شایان ذکر است در این برنامه، ۱۵ صندوق مالی خرد در رشته‌های تولید خانگی، تولید روستایی و محصولات سنتی در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.

شهرستان باخرز در پرورش ماهی، گناباد و بردسکن در نانوایی، رشتخوار در بافتنی، نیشابور در نجاری، کاشمر و قوچان در خیاطی، جغتای در پرده‌دوزی، خواف و سبزوار در قالی‌بافی، تایباد در دامداری، درگز در چمن‌زنی، سرخس در سوزن‌دوزی، تربت حیدریه در آسیاب و فیروزه در زعفران خشک‌کنی، دارای صندوق مالی خرد شدند و بیش از ۱۰۰ نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند که از منافع آن بهره‌مند می شوند.

صندوق‌های مالی خرد با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بهزیستی و همچنین مشارکت افراد دارای معلولیت و خانواده‌های تحت پوشش، راه‌اندازی و در مسیر اشتغال پایدار برای جامعه‌ی هدف بخصوص در روستاها فعالیت می‌کنند.

کد خبر 48122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد