در رسانه | خوشاب | انتظار ۸۰ مددجوی بهزیستی خوشاب برای ساخت مسکن

رییس اداره بهزیستی خوشاب با اشاره به کمک‌های بهزیستی برای ساخت مسکن مددجویان و مناسب‌سازی نبودن برخی از ادارات دولتی برای دریافت خدمات توسط معلولان گفت: در حال حاضر، تعداد ۸۰ مددجوی تحت پوشش در انتظار ساخت منزل هستند.

رضا یوسفی، رییس اداره بهزیستی خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه ۹۰۰ معلول در این شهرستان تحت پوشش و در حال دریافت خدمات بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر در حال دریافت حقوق ۳۵۰ هزار تومانی توسط بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه سالانه با توجه به بودجه‌های اختصاص داده شده برای مددجویان، ۶۰ مددجوی تحت پوشش شهرستان خوشاب را توانمند می‌کنیم، گفت: به صورت نوبتی با توجه به بودجه‌های اعلامی در نوبت دریافت وام قرار می‌گیرند و در حال حاضر ۸۰ مددجو فاقد مسکن و در انتظار و ساخت هستند.
وی با اشاره به پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی کارگشایی به مددجویان افزود: در سال جاری تا کنون ۵۰ نفر برای دریافت وام مسکن و کمک‌های بلاعوض ساخت مسکن معرفی شده‌اند.
یوسفی در رابطه با سهمیه استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی مختلف گفت: پنج نفر از معلولان شهرستان در شهرداری و برخی دیگر در ادارات مختلف مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به همکاری خوب برخی از ادارات خوشاب برای استخدام معلولان و استفاده از سهمیه سه درصدی ادارات دولتی در این زمینه اضافه کرد: پنج نفر از معلولان با مدرک تحصیلی کارشناسی، متقاضی استخدام در ادارات و شرکت‌ها هستند.
رییس بهزیستی خوشاب با اشاره به پرداخت وام یک میلیارد ریالی خوداشتغالی مددجویان بهزیستی گفت: در سال گذشته سهیمه شهرستان خوشاب ۶۵ نفر بود که برای ۶۸ نفر ایجاد اشتغال شده است و سهمیه سال جاری نیز ۶۵ نفر است که برخی از افراد برای دریافت وام معرفی شده‌ و تا سقف یک میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال،  وام دریافت خواهند کرد.
وی با انتقاد از مناسب‌سازی نبودن برخی از معابر و ورودی ادارات دولتی و بانک‌ها گفت: متاسفانه عابر بانک‌ها به نحوی در شهرستان خوشاب نصب شده‌اند که هیچ‌یک از معلولان با توجه به ارتفاع بالای آن و و عدم داشتن رمپ رفت و آمد معلولان، عملا امکان برداشت پول و استفاده از خدمات آن را ندارند.
یوسفی با بیان اینکه در اداراتی نظیر آموزش و پرورش، کمیته امداد و جهاد کشاورزی به دلیل قرار گرفتن رئیس اداره در طبقه بالا و نبود آسانسور و عدم مناسب‌سازی برخی از ورودی‌ ادارات دولتی، امکان رفت‌وآمد معلولان به ادارات دولتی و امکان دریافت خدمات وجود ندارد، افزود: در صورت رفع نکردن مشکلات و عدم مناسب‌سازی باید منتظر تذکر و اخطار فرماندار و نماینده عالی دولت در این شهرستان باشند.

کد خبر 48105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد