در رسانه | ۲۸میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی همدان پرداخت شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی با اعتبار دولتی و کارمزد چهار درصد از ابتدای سال جاری تاکنون برای ایجاد فرصت های شغلی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی استان پرداخت شده است.

حمیدالله فارسی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات خوداشتغالی از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سالجاری پرداخت شد و زمینه اشتغال بکار ۵۰۰ نفر از مددجویان زیر پوشش بهزیستی در استان همدان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک های خصوصی مانند ملل، آینده و گردشگری اولین سالی است که با سازمان بهزیستی استان همکاری می کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی و بهبودیافتگان از اعتیاد تعلق می گیرد.

فارسی ادامه داد: شهرستان همدان با تعداد ۳۳ نفر و مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان (۶ درصد تسهیلات) کمترین مقدار و شهرستان نهاوند با مبلغ پنج میلیارد تومان (۷۴ درصد تسهیلات) بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی سازمان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند را پرداخت می کند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یکی از اولویت‌های مهم این اداره در ارائه خدمات به مددجویان است که زمینه خودکفایی و استقلال مالی این افراد را فراهم خواهد کرد.

۴۵ هزار و ۵۳۰ معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند که بیشترین تعداد با ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر مربوط به شهرستان همدان است.

کد خبر 48085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد