سازمان بهزیستی در زمینه ارائه کمک به دانشجویان تحت پوشش، از الزامات قانونی جلوتر است

دکتر مجید رضا زاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی از ارائه طرحی برای استعداد یابی دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای انتخاب بهتر زمینه تحصیلی و شغلی ،خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر مجید رضا زاده سرپرست مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با آرزوی تداوم  موفقیت ها برای دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت:کاری که سازمان بهزیستی برای توانمند سازی این قشر انجام می دهد؛ یکی از بهترین مدل های توانمند سازی است که از طریق  آن چرخه ناتوانی شکسته می شود و با دسترسی به تحصیلات عالی و سطح بالایی از تحصیلات فضا  برای فعالیت های بیشتر فراهم می شود.

وی افزود:ستاد دانشجویی بهزیستی  با همکاری حوزه های توانبخشی و اجتماعی و پشتیبانی تشکیل شده است و مرکز فناوری به عنوان پشتیبان، هدایت امور مربوط به دانشجویان را این ستاد بر عهده دارد. از همه دانشجویان می خواهیم در سامانه دانشجویی ثبت نام کنند و  اگر دانشجوی دانشگاه های دولتی باشند کمک هزینه و احیانا بقیه برنامه ریزی های مورد لزوم انجام می شود و اگر هم دانشجوی دانشگاه های غیردولتی هستند کمک هزینه ها و شهریه های تحصیلی  پرداخت می شود.

رضا زاده با اشاره به اینکه بهزیستی از الزامات قانونی جلوتر است، گفت: بهزیستی با توجه به موارد قانونی و الزامات و بودجه ای که  دارد؛ به دلیل صرفه جویی در منابع موجود و  کمک های دولتی توانسته است بیش از الزامات قانونی به افرادی که در دانشگاه های غیردولتی مشغول به تحصیل بوده اند؛ کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار نفر دانشجو تحت پوشش داریم  حدود ۲۷۰۰ نفر از آنها  در دانشگاه های دولتی ( ۱۱ درصد دانشجویان)   و بقیه در دانشگاه های آزاد و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و با ثبت نام در سامانه و بارگذاری مدارک به شکل صحیح و کامل حداکثر در یک ترم تحصیلی پرداخت هزینه را انجام می دهیم.

رضا زاده گفت:ایده آل  ما این است که کلا رابطه مالی دانشجو و دانشگاه از طریق پرداخت مستقیم بهزیستی به دانشگاه برقرار شود و هنگام ثبت نام دیگر مسئله و مشکلی وجود نداشته باشد. و ما مستقییم بتوانیم بعد از ثبت نام دانشجو در دانشگاه و  اخذ قطعی واحدهای درسی؛ پرداخت ها را  انجام دهیم که این کار با  زمینه سازی از سوی  دانشگاه ها امکان پذیر است و فعلا دانشگاه آزاد و پیام نور برای این کار اعلام آمادگی کرده اند  و از طرف ما این امکان وجود دارد که بتوانیم مستقیم این پرداخت را داشته باشیم.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی با اشاره به موضوع استعداد سنجی و استعداد یابی دانش آموزان تحت پوشش( که مد نظر رییس سازمان نیز هست)، گفت: این طرح برای دانش آموزان تحت پوشش ارائه شده است (که توسط آن ها استعداد یابی انجام می شود و می توان به آن فرد گفت  شما در چه حوزه شغلی و تحصیلی بهتر است ورود کنید) و با تصویب شورای معاونین و تایید رییس سازمان قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود:این طرح بر اساس تکنولوژی های روز دنیا در حوزه استعداد یابی ارائه شده است تا از این به بعد دانش آموزان عزیزمان که می خواهند وارد دانشگاه شوند با دید بهتر و وسعت نظر بهتر،حوزه ای که در آن موفق تر خواهند بود را انتخاب کنند.

کد خبر 48032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =