بهزیستی برای پرداخت تسهیلات اشتغالی ارزان قیمت به کارآفرینان هیچ محدودیتی ندارد

به مناسبت هفته‌ی گرامیداشت افراد دارای معلولیت، مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به اتفاق مدیران دو مؤسسه اشتغال حمایت‌شده‌ی معلولین، از چهار مجموعه تولیدی که افراد دارای معلولیت را بکارگیری کرده‌اند بازدید کردند.

این بازدیدها  از مجموعه‌های تولیدی تجهیزات پزشکی یکتا تجهیز، شرکت تأمین نیاز تولیدکنندگان پلیمر مشهد، سازه و قطعات خودرو و لیموآراد چینی واقع در شهرک صنعتی توس انجام شد.

در این شرکت‌ها ۲۰ مددجوی آموزش دیده و دارای مهارت‌های فنی در گروه‌های مختلف معلولین، مشغول کار شده‌اند.

کارفرمایان این شرکت‌ها در گفتگو با مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان، از میزان، کیفیت و روابط کار مددجویان، ابراز رضایت کردند.

مددجویان بکارگیری شده در این مراکز صنعتی، از حقوق و مزایای قانونی استفاده می‌کنند و حق بیمه‌ی سهم کارفرمای آنان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

بهزیستی به ازای بکارگیری هر فرد دارای معلولیت در بخش کارفرمایی، علاوه بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، صد میلیون تومان وام ارزان‌قیمت در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

همچنین چهار مؤسسه اشتغال حمایت شده در بخش غیر دولتی، آموزش، مهارت‌افزایی، حمایت از مددجو و خانواده و همچنین همراهی مددجو در مدتی که وی تحت آموزش قرار دارد و نیز در زمان اشتغالش، را برعهده دارند.

در بازدیدی که مدیر کل بهزیستی و معاون توانبخشی از چهار واحد کارفرمایی داشتند، مددجویان شاغل، مدیران واحدهای تولیدی و همچنین کارشناسان فنی میانی این مراکز، از وضعیت اشتغال ایجاد شده و خدمات بهزیستی ابراز رضایت کردند.

بهزیستی برای پرداخت تسهیلات اشتغالی ارزان قیمت به کارآفرینان هیچ محدودیتی ندارد

بکارگیری مددجویان بهزیستی، مایه خیر و برکت مجموعه‌ی تولیدی می‌باشند

مدیر یکی از شرکت‌های تولیدی گفت: بکارگیری مددجویان بهزیستی، مایه خیر و برکت مجموعه‌ی تولیدی می‌باشند.

مسعود ایمانی اظهار داشت: علاوه بر این، مددجویان بکارگیری شده الگوی موفقی از تلاش و پشتکار هستند که سرمشق سایرین نیز می‌باشند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این بازدید با اشاره به برنامه‌های بهزیستی برای توسعه اشتغال پایدار مددجویان گفت: اشتغال حمایت شده، برنامه‌ای است که از صفر تا صد یک اشتغال را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

مسعود فیروزی گفت: در این برنامه، مؤسسات غیر دولتی، ضمن شناسایی مددجویان جویای کار، او را از نظر مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی، استحکام خانواده، مهارت‌های محیط کار و همچنین روابط کار، آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: رضایت کارفرمایان از مددجویان بکارگیری شده، فتح باب خوبی است که این اشتغال توسعه و گسترش یابد و اعتبارات لازم برای این برنامه، افزایش یابد.

وی گفت: امسال وام اشتغال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بخش کارفرمایی، هیچ محدودیتی برای اشتغال مددجویان از نظر تسهیلات وجود ندارد.

بهزیستی برای پرداخت تسهیلات اشتغالی ارزان قیمت به کارآفرینان هیچ محدودیتی ندارد

امسال تسهیلات اشتغال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی نیز در جمع کارفرمایان گفت: بهزیستی خراسان رضوی معتقد است اشتغال باید برنامه‌ریزی شده بوده و به صورت پایدار و تثبیت شده انجام شود تا استقلال کامل مددجو تأمین گردد.

حمیدرضا علیزاده با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰ مددجو در سطح استان در بخش کارفرمایی مشغول کار هستند گفت: این نوع اشتغال، به جهت حمایت‌هایی که از مددجویان و کارفرمایان صورت می‌گیرد و همچنین به خاطر آموزش‌هایی که توسط مؤسسات اشتغالی به این عزیزان داده می‌شود از پایداری و تثبیت حداکثری برخوردار است.

وی تاکید کرد: امسال تسهیلات اشتغال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و از نظر پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارآفرینان هیچ محدودیتی نداریم.

وی ادامه داد: بازپرداخت این وام‌ها درازمدت و بهره‌ی بانکی آن بسیار پایین است بنا بر این اشتغال مددجویان با استفاده از این تسهیلات، هم به نفع کارفرما و هم به نفع مددجو می‌باشد.

بهزیستی برای پرداخت تسهیلات اشتغالی ارزان قیمت به کارآفرینان هیچ محدودیتی ندارد

کد خبر 47826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد