کاشمر | همسرآزاری و کودک‌آزاری پنهان در کاشمر

خودرو اورژانس اجتماعی کاشمر در روز جهانی منع خشونت علیه کودکان و منع خشونت علیه زنان مانورهایی برگزار و توجه شهروندان کاشمری را به این دو موضوع جلب کرد.

به گفته مسؤول اورژانس اجتماعی کاشمر همزمان با این مانور خودرویی، تبلیغات کاغذی در بین مردم در خصوص کودک‌آزاری و همسرآزاری توزیع شد و علاوه بر اینها تبلیغاتی در فضای مجازی هم انجام شد.

فاطمه فیض گفت: اگر چه آمار مراجعه کودک آزاری و همسرآزاری به اورژانس اجتماعی در کاشمر زیادتر از معمول نیست اما موارد پنهان این دو آسیب، نسبتا بالا است.

وی افزود: تلاش کارشناسان اورژانس این است که این موارد به دستگاه قضایی نرود و مددکاران و روان‌شناسان اورژانس، با تعامل، مشاوره و اصلاح روابط خانوادگی، بحران را کاهش دهند.

وی خاطر نشان کرد: اورژانس اجتماعی کاشمر دو تیم تخصصی متشکل از روان‌شناس و مددکار دارد و اقبال از اورژانس اجتماعی توسط مردم، لزوم افزایش تیم‌های تخصصی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر موارد همسرآزاری، جسمی و اغلب موارد کودک‌آزاری، عاطفی و مسامحه و غفلت است.

فیض گفت: هدف از این مانور، جلب توجه افکار عمومی و حساس‌سازی مردم نسبت به آزارها و بحران‌های خانوادگی است که تا حد امکان، سطح خشونت‌های خانگی علیه کودکان و زنان را کاهش دهد.

شایان ذکر است طی هفته گذشته خودروها و کارشناسان اورژانس اجتماعی در پایگاه نماز جمعه نیز حضور یافته و تراکت‌ها و بروشورهای اطلاع‌رسانی در این محل توزیع کردند.

کد خبر 47780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد