گناباد | جلسه توجیهی مناسب‌سازی برای پیمانکاران ساخت و ساز روستایی و شهری در گناباد

فرماندار گناباد از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استان، موضوع مناسب‌سازی و اعتبارات لازم برای دسترس‌پذیری مجموعه‌های تحت نظارت‌شان در شهرستان گناباد را تأمین کنند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی گناباد، این اقدام فرماندار در مصوبات آخرین جلسه کمیته فنی مناسب‌سازی گناباد، انعکاس یافته است.

علی آراسته که در حاشیه‌ی کارگاه آموزشی پیمانکاران ساخت و ساز در شهر و روستا در این شهرستان صحبت می‌کرد افزود: در آغاز این کارگاه، شهردار، رئیس شورای شهر، بخشدار و یک استاد دانشگاه گناباد، بر لزوم دسترس‌پذیری امکانات زندگی شهری برای افراد دارای معلولیت تأ کید کردند.

وی ادامه داد: شهردار گناباد در این جلسه با تأکید بر اینکه جلسات مناسب‌سازی جنبه فرمایشی و نمایشی پیدا کرده گفت این کار باید بسرعت عملیاتی شده و نتایج آن در صحنه‌ی شهر قابل رؤیت باشد.

آراسته همچنین گفت:‌ گناباد از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از شهرهای پایلوت مناسب‌سازی معرفی شده و لذا باید اقدامات مناسب‌سازی در این شهرستان هماهنگ و همسو باشد.

وی ادامه داد: همچنین بخشدار مرکزی گناباد از مسؤولان فنی ادارات خواست ضوابط ساخت و ساز در خصوص مناسب‌سازی اماکن را مورد توجه جدی قرار دهند به گونه‌ای که توانجویان و سایر گروه‌های کم‌توان بنوانند از این اماکن استفاده کامل و مطلوب داشته باشند.

آراسته گفت: رئیس شورای شهر هم در این جلسه گفت که برای برداشتن موانع تردد توانجویان در سطح شهر گناباد، برنامه کاملی داریم و حتی اگر اشجار در پیاده‌روها مانع باشند آنها را از مسیر برمی‌داریم.

وی یادآور شد: در این جلسه پیمانکاران ساخت و ساز روستایی و شهری حاضر بودند و در زمینه دسترس‌پذیری اماکن دولتی و عمومی و همچنین معابر و گذرگاه‌ها توجیه شده و آموزش دیدند.

کد خبر 47779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد