گناباد | مدیرانی که در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تخطی کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

رئیس بهزیستی گناباد از همکاری دستگاه قضایی با این نهاد برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین خبر داد.

علی آراسته در نشست خبری در هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت با بیان اینکه برای اجرای این قانون باید عزم جمعی در بین مسؤولین ایجاد شود گفت: معابر عمومی و گذرگاه‌های اصلی شهر گناباد هنوز مناسب‌سازی نشده و ارتباط و تعامل مدیران در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی از شناسایی ۲ هزار و ۲۰۰ فرد دارای معلولیت در گناباد خبر داد و گفت: برخی از این مددجویان چند معلولیتی هستند و در کل، هزینه‌های درمان و توانبخشی این مددجویان بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: این هزینه‌ها مشکلات زیادی برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد کرده و حضور خیرین می‌تواند کمک مؤثری به کاهش این هزینه‌ها باشد.

وی ضمن اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی گفت: در سال گذشته و امسال ۲۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی، حمام و ورودی منازل افراد دارای معلولیت توسط بهزیستی هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی با مدیران شهرستان داریم و مقرر شده که فرمانداری و دستگاه قضایی، ما را در زمینه اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت یاری کنند.

وی تصریح کرد: در گفتگوهایی که داشته‌ایم مقرر شده که اگر مدیری در قبال اجرای قانون تخطی یا تعلل کند به قوه قضائیه معرفی شود.

کد خبر 47776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد