نشست خبری مدیرکل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: نزدیک به ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر مستمری می گیرند.

دکتر حسین نحوی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت "هفته افراد دارای معلولیت" اظهار داشت: سال گذشته بر اساس تعداد افراد خانوار از ۱۹۸ تا ۶۷۰ هزار تومان مستمری به معلولان پرداخت می شد اما در سال جاری این مستمری به ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ مرکز توانبخشی غیردولتی در استان برای ارایه خدمات به معلولان فعال است، اضافه کرد: ۷۴۰ نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی تحت پوشش بهزیستی از خدمت در منزل نیز بهره می برند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به خدمات آموزشی روزانه به سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن خاطر نشان کرد: ۹۵۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن از این خدمات بهره می برند ضمن اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این افراد از خدمات مراکز شبانه روزی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ سالمند، معلول و بیمار روانی مزمن در گیلان ساماندهی شده  اضافه کرد: در این مدت نزدیک به ۵۰۰ معتاد متجاهر نیز شناخته و ساماندهی شده است.

دکتر نحوی نژاد با اشار به پرداخت کمک هزینه ۴۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی گیلان مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور گفت: پیش از این کمک هزینه دانشجویی به دانشجویان تحت پوشش مشغول به تحصیل به دانشگاه های غیردولتی پرداخت می کردیم اما اکنون حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی برای افراد معلول تحت پوشش متنوع است، ادامه داد: صدور کارت شناسایی برای معلولان، کمک هزینه معیشت، آموزش و درمان و معافیت از سربازی از جمله این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به قانون حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: توجه به این قانون و اجرای کامل آن بسیاری از مشکلات معلولان در بخش های مختلف از جمله مناسب سازی و اشتغال را مرتفع می کند.

هشت تا ۱۴ آذر هفته افراد دارای معلولیت نام گرفته است، شعار این هفته پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت است.

کد خبر 47634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد