۲۰ واحد مسکن به مددجویان  تحت پوشش  بهزیستی واگذار شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با شعار " پیش بسوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت" از واگذاری ۲۰ واحد مسکن مددجویی به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در آیین واگذاری ۲۰واحد مسکن مددجویان تحت پوشش  درشهرستان خدابنده عنوان کرد: از این تعداد ۱۳ واحد مسکن روستایی و ۷ واحد مسکن شهری است که به واجدین شرایط واگذار می شود.

وی با بیان اینکه برای ۲۰ واحد مسکونی مبلغ نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارها پرداخت شده است، افزود: از این تعداد ۹ واحد مسکن به خانوارهای دارای دو عضو معلول، ۲ واحد ایتام تحت پوشش، ۷ واحد به مددجویان نیازمند و کم برخوردار عادی و ۲ واحد نیز به زنان سرپرست خانوار واگذار می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسکن های واگذار شده شامل ۱۲ واحد مسکن در شهرستان خدابنده، ۶ واحد ماهنشان، ۱ واحد زنجان، و یک واحد در شهرستان طارم به واجدین شرایط واگذار می شود و این خانوارها در مجموع از  ۵۴ میلیون تومان از معافیت های انشعاباتی بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری مسکن به دو معلول و بیشتر از سال ۹۴ آغاز شده و استان زنجان در واگذاری مسکن به دو معلول‌ها در سطح کشور رتبه برتر را دارد.

مدیر کل بهزیستی یاداور شد: گروهی از  جامعه هدف مشمول دریافت کمک هزینه مسکن خواهند بود که فاقد مسکن بوده و مستاجر باشند از طرفی تحت پوشش حمایت های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بوده و اطلاعات آن ها در سامانه ارمغان ثبت شده باشد. همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تأمین مسکن رانداشته باشند.

کد خبر 47573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد