در رسانه | اجرای شعار شهر همگان در مشهد

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد در جهت تحقق شعار شهر همگان اقدامات موثری انجام داده است. هتل هلما در مشهد اولین هتل کشور در تراز افراد توان‌یاب در حال آماده سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد و در آستانه روز جهانی معلولین، سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به   اقدامات انجام شده در خصوص احداث اولین هتل تراز افراد دارای معلولیت و همچنین تحقق شهر همگان در این منطقه شهری گفت: با پیگیری‌های اداره بهزیستی کشور،  هتل هلما اولین هتل کشور در تراز افراد توان‌یاب در حال آماده سازی است.

او  با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد نیز به جهت تحقق شعار شهر همگان اقداماتی در این خصوص از جمله اهداء زمین و پروانه رایگان و مناسب سازی مسیر تشرف مهمانان این هتل تا حرم مطهر انجام داده است، افزود: هتل هلما اولین هتل تراز افراد توان‌یاب در کشور در زمینی به مساحت ۹۴۴ متر مربع در بولوارامیرالمومنین (ع) ۲ شهید دادخوه ۴ واقع شده، که زمین و پروانه آن از سوی شهرداری اهدا شده است.

شهردار منطقه ثامن در خصوص احداث زائر سرای ارزان قیمت بهزیستی (هتل هلما)، ادامه داد: این مکان دارای ۵ هزار و ۳۴۹ متر مربع زیربنا است و در ۹ طبقه احداث شده است.

حجازی در خصوص اینکه گنجایش و ظرفیت این هتل در ایام پیک تا ۳۰۰ نفر است، بیان کرد: این مجموعه به طور ویژه برای افراد دارای معلولیت و توانیابان بهزیستی مناسب سازی شده و تمامی امکانات داخل آن برای استفاده این قشر از جامعه لحاظ شده است.

او تصریح کرد: علاوه بر این، مسیر دسترسی به مجموعه و مسیر تشرف به حرم مطهر از این هتل، مناسب سازی شده و مسیر ویژه برای تردد ویلچر و نابینایان هم پیش بینی شده است، به گونه‌ای که میهمانان مجموعه به صورت مستقیم به ورودی حرم مطهر (صحن امام حسن مجتبی (ع)) و با کمترین مشکل و در کوتاه‌ترین فاصله زمانی، دسترسی داشته باشند.

شهردار منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه مساحت پیاده رو به‌سازی شده در حاشیه ضلع جنوبی بولوار امیرالمومنین (از امیرالمومنین ۴ تا میدان امر به معروف و نهی از منکر) حدود ۱۲۰۰ متر مربع است، تاکید کرد: این پیاده رو با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال اجرا شده است.

حجازی ضمن آنکه مناسب سازی لازم نیز در امتداد این مسیر به طول ۳۰۰ متر درحاشیه ره باغ در حال اجرای حضرت زهرا (س) صورت گرفته اظهار کرد: در فاز اول بهره برداری از این ره باغ به زودی بازگشایی می‌شود تا مسیر تردد پیاده و پیوسته از سمت بولوار وحدت و بولوار امیرالمومنین (ع) به ویژه زائران و مسافران مستقر در هتل هلما هرچه سریع‌تر شکل بگیرد.

او با بیان اینکه در تمامی جوامع بین ۱۰ تا ۱۵ درصد را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند، بخشی که به دلیل نبود امکانات و شرایط، اغلب خانه نشین شده و حضور کمتری در جامعه دارند، افزود: بنابراین عدم مناسب سازی شرایط برای این افراد جامعه را از توانایی بخش مهمی از محروم می‌کند، موضوعی که مورد توجه مدیریت شهری مشهد قرار گرفته و منجر به اخذ تصمیمات مهمی از جمله عدم تخصیص بودجه به پروژه‌های بدون پیوست مناسب سازی برای معلولان شده است.

شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری برای مناسب سازی شرایط معلولین  در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به زائر پذیر بودن  مشهد این موضوع در حوزه گردشگری نیز قابل توجه است و بر همین اساس شهرداری مشهد به جهت حفظ حقوق این شهروندان و ایجاد محیطی برای استقرار این افراد در سفر با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به احداث اولین هتل ویژه توانیابان و افراد دارای معلولیت کرده است.

کد خبر 47421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد