اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی بهزیستی خراسان رضوی

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، ۱۹۵ مرکز مثبت زندگی، کودکان کلیه شهرها و روستاهای استان را در این طرح پوشش می‌دهند.

غلامحسین دلبری گفت: این برنامه امسال با محوریت مراکز مثبت زندگی و معاینه با چارت E و دستگاه‌های پلاس اپتیکز در خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه غربالگری آمبلیوپی پیش از این توسط مراکز غیر دولتی محدودی با قراردادهای مشخص در ایام خاصی از سال صورت می‌گرفت گفت: به خاطر اینکه مردم بتوانند در تمام ایام سال به پایگاه‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه و بینایی کودکان سه تا شش ساله‌ی خود را مورد آزمایش سلامت قرار دهند انجام غربالگری اولیه به مراکز مثبت زندگی واگذار شد.

دلبری تأکید کرد: مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، غربالگری اولیه را انجام می‌دهند و در صورت وجود مشکل در غربال بینایی، مورد را به بینایی‌سنج یا چشم‌پزشک ارجاع می‌دهند.

اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال خراسان رضوی در ۱۹۵ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی

وی ادامه داد: برنامه غربالگری در مراکز مثبت زندگی به صورت رایگان انجام می‌شود و در مراحل تخصصی نیز چنانچه خانواده از بضاعت مالی برخوردار نباشد یا مددجوی بهزیستی باشد بهزیستی یارانه‌ی لازم برای اجرای رایگان آن را پرداخت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۰ سال گذشته در خراسان رضوی بیش از ۵ میلیون کودک مورد معاینه تنبلی چشم و اختلالات بینایی قرار گرفته و بیش از یک‌هزار کودک از معلولیت بینایی نجات یافته‌اند.

دلبری گفت: امسال سهمیه‌ ۲۱۲ هزار نفری برای گروه هدف در خراسان رضوی برای این برنامه در نظر گرفته شده که امیدواریم در چهار ماه باقیمانده از سال، به این عدد برسیم.

کد خبر 47229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد