موانع اجرای کامل طرح ساماندهی معتادان متجاهر خراسان رضوی

کمیته نظارتی مراکز نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در خراسان رضوی مصوب کرد که ظرفیت خالی مانده مراکز ساماندهی معتادان متجاهر مشهد به استعداد ۴۸۰ نفر را تا پایان آذرماه تکمیل کند.

بر اساس اظهارات رئیس این کمیته تا کنون۳ هزار و ۶۳۴ نفر از معتادان متجاهر مشهد در فاصله ۱۱ ماه آذر ۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ جمع‌آوری و در ۱۷ ورزشگاه و کمپ ترک اجباری، اسکان داده شده‌اند.

مسعود فیروزی گفت: در آخرین نشست کمیته نظارتی مقرر گردید ظرفیت این مراکز که تا سقف ۴ هزار و ۱۲۰ نفر قابل افزایش است تکمیل گردد.

وی همچنین از عدم تأمین اعتبارات لازم برای ادامه‌ی کار جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر مشهد و استان تا تاریخ برگزاری این جلسه خبر داد.

وی ادامه داد: سرانه‌ی هزینه معتادان جمع‌آوری شده در مراکز روزانه ۳۵ هزار تومان برآورد گردیده که جمع آن برای ۱۲ ماه سال چیزی حدود ۴۸ میلیارد تومان می‌باشد.

وی گفت: بنا بر این بودجه اختصاص یافته از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای این امر کافی نیست.

موانع اجرای کامل طرح ساماندهی معتادان متجاهر مشهد و خراسان رضوی

وی ضمن اعلام آمادگی برای پذیرش معتادان متجاهر در سرپناه‌های شبانه‌ی بهزیستی در سطح مشهد گفت: این مراکز که فقط شبها برای افراد معتاد کارتن‌خواب، جای استراحت، غذای گرم و استحمام و خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای تأمین می‌کند موضوع ترک یا نگهداری آنها را دنبال نمی‌کند و هدف آن، کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.

فیروزی خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه کمیته نظارتی، راهکارهایی که برای تأمین مکان و اعتبار ادامه‌ی طرح ساماندهی معتادان متجاهر مطرح شد، درخواست از آستان قدس برای مجموعه‌ی ملک‌آباد، در اختیار قرار گرفتن سوله‌ای که در اختیار یک سمن بوده است، تجدید نظر در مصوبه شورای هماهنگی استان برای جمع‌آوری و ساماندهی کل معتادان متجاهر مشهد، انتقال تعدادی از افراد جمع‌آوری شده به ظرفیت‌های شهرستانی و رایزنی با مقامات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از طریق استانداری برای افزایش اعتبارات استان بوده است.

فیروزی گفت: در شهرستان‌ها هم حسب اطلاعات موجود، ۳۰۰ نفر ظرفیت خالی در مراکز ماده ۱۶ وجود دارد اما از نظر تأمین هزینه‌های جاری مراکز باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 47165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد