باید پاسخگوی سئوالات مردم در مورد وظایف بهزیستی باشیم

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در همایش علمی کاربردی رؤسای بهزیستی مناطق یک، دو و سه استان:روسای بهزیستی شهرستان‌ها، ارتباط خود با رسانه‌ها را در صدر کارهای خود قرار دهند.

مجید اسلامی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در دنیای امروز گفت: اگر مخاطبان ما از اخبار و اطلاع‌رسانی ما اقناع نشوند قطعا در مقابل عملکرد و فعالیت‌هایمان موضع می‌گیرند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی، گوش دادن به صحبت‌های مراجعین و جامعه‌ی هدف، شنیدن انتقادات آنها، انعکاس نظرات مردم به مدیران و کارشناسان و در نهایت، اقناع افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های بهزیستی می‌باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: هر گونه انتقال داده و مطالب به مخاطبین و جامعه، از طریق خبر و اطلاع‌رسانی امکان‌پذیر است و بنا براین کار تهیه و تنظیم اخبار و ارسال آن به رسانه‌ها، تنها راه انتقال واقعیات و اقناع مخاطبان می‌باشد.

وی گفت: روابط عمومی در سازمان‌های دولتی، وظایف سنگینی بر دوش دارد و علاوه بر وظایف ذاتی این نهاد، یک سری مباحث تشریفاتی، تبلیغاتی، اداری و هنری نیز به این نهاد واگذار می‌شود که کار را بیش از پیش سنگین می‌کند.

وی ادامه داد: با توسعه شبکه‌های اجتماعی و نقشی که آنها در انتقال مفاهیم و داده‌ها ایفا می‌کنند روابط عمومی‌ها باز هم وظایف سنگین‌تری را عهده‌دار شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: باید همزمان با وقوع رویدادها، اتفاقاتی که رقم می‌خورد را به انحای مختلف به مردم، مخاطبان خاص و جامعه‌ی هدف، منتقل کنیم تا همراه با رقبا و شرکای اجتماعی‌مان حرکت کنیم و از صف تحرک اجتماعی، عقب نمانیم.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی خطاب به رؤسای بهزیستی شهرستان‌ها گفت: ارتباط ویژه با اصحاب رسانه، موضع‌گیری در قبال رویدادهای اجتماعی مرتبط با وظایف بهزیستی، حفظ ارتباط فعال، سالم، مؤثر و کارآمد با جامعه‌ی هدف و بالاخره، پاسخگویی به سؤالاتی که در ذهن مخاطبان و جامعه هدف وجود دارد از جمله وظایف مدیران بهزیستی در حوزه‌ی روابط عمومی می‌باشد.

اسلامی گفت: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که پذیرای اصحاب رسانه هستیم و از طرح هیچ مبحثی گریزان نیستیم زیرا عملکرد بهزیستی بسیار شفاف است و همه‌ی مردم را محرم خود می‌داند.

باید پاسخگوی سؤالات مردم در مورد وظایف بهزیستی باشیم

وی همچنین به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: بهزیستی، سازمانی متعلق به شما و خود مردم است و بسیار خوشحال هستیم که رسانه‌ها نسبت به موضوعات اجتماعی در حوزه‌ی بهزیستی حساس می‌باشند و هر گونه رویداد و اتفاقی در این بخش را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

وی اعتماد رسانه‌ها و جامعه‌ی هدف به عملکرد بهزیستی را یک سرمایه‌ی مهم و بی‌بدیل دانست و گفت: از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها می‌خواهیم انتقادات و کاستی‌های عملکرد بهزیستی را به صورت شفاف با ما و مدیران مطرح کنند و پاسخ سؤالات خود را در کوتاه‌ترین فرصت دریافت نمایند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های جدید و شبکه‌های اجتماعی، فرصت گرانبهایی برای ما و مدیران فراهم کرده‌اند که بتوانیم خدمات و فعالیت‌های بهزیستی را برای مردم تشریح کنیم و قضاوت‌های احیانا نادرستی را که نسبت به این سازمان انجام می‌گیرد خنثی نماییم.

وی ادامه داد: وقتی یک سازمان، جامعه هدفی با وسعت نیم میلیون نفر دارد و با حساس‌ترین موضوعات اجتماعی مرتبط می‌باشد بدیهی است که مردم و رسانه‌ها به آن حساس هستند و به این جهت باید هوشیاری کامل داشته باشیم که همه‌ی وظایف‌مان را به درستی انجام دهیم و کارهای انجام شده را نیز به شکل خوب و درست به اطلاع مردم برسانیم.

کد خبر 47154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد