زبرخان | ۱۲ خانواده دو معلوله فاقد مسکن در شهرستان زبرخان صاحب خانه می‌شوند

۱۲ خانواده دارای دو عضو معلول در شهرستان زبرخان، قراردادهای مالکیت مشروط خود بر زمین‌های اهدایی راه و شهرسازی خراسان رضوی را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی زبرخان این زمین‌ها به خانواده‌های دو معلوله تحت پوشش بهزیستی واگذار شده مشروط به اینکه در آنها ساختمان مسکونی ساخته شود.

این گزارش حاکی است در گفتگوی تلفنی رئیس بهزیستی و شهردار خرو از توابع زبرخان، شهردار خرو در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی این قطعات واگذار شده، قول مساعد داد.

رئیس بهزیستی زبرخان با اعلام این خبر گفت: زمین اهدایی راه و شهرسازی با رایزنی مسؤولان شهرستان و همکاری دادستانی، به صورت رایگان بوده و طبق قانون، پروانه ساختمانی و امتیازات متعلقه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، رایگان انجام می‌شود.

ام البنین سادات پورموسوی افزود: این زمین‌ها در مراسمی با حضور مسؤولان اجرایی و قضایی شهرستان سوم مرداد ماه به بهزیستی واگذار شد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته مسائل اداری موضوع پیگیری شد و اکنون قراردادهای مورد نیاز برای تملک زمین‌ها توسط مددجویان به امضای دو طرف رسیده و مددجویان قراردادهای مربوطه را دریافت کرده‌اند.

به گفته‌ی وی، مساحت هر قطعه زمین ۲۰۰متر مربع است که ۱۰۰متر آن ساختمان و بقیه حیاط است.

وی افزود: این خانه‌ها در شهرک امام رضا در ابتدای شهر خرو و در کنار بزرگراه نیشابور مشهد و به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: قراردادها در حضور نماینده راه و شهرسازی شهرستان و در اداره بهزیستی، تحویل مددجویان گردید و مقرر شد شهرداری، بدون حضور مددجویان، برای صدور پروانه‌های ساختمانی اقدام مساعد را انجام دهد.

بر اساس توافق اولیه، قرار است بخشی از هزینه‌ی ساخت مسکن توسط خیرین، قسمتی از محل تسهیلات بانکی و بخشی از محل کمک‌های بلاعوض بهزیستی تأمین گردد.این ساختمان‌ها حداکثر ظرف یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 46969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد