کاشان | به راهکارهای قرآنی برای کاهش آمار طلاق عمل شود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر کارگروه کاهش، کنترل و پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان راهکارهای قرآنی را در دستور کار قرار دهد، قطعا در کاهش آمار طلاق در این شهرستان موفق خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی ادره بهزیستی شهرستان کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در دیدار با اعضای کمیته ی کاهش، کنترل و پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان، با انتقاد از افزایش آمار طلاق، اظهار کرد: امروز عده ای ثبت بالای آمار طلاق را افتخار می دانند.

وی، به نقش والدین در رفع مشکلات زندگی فرزندانشان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در خانواده عاطفه مادری به سمت داماد و عاطفه پدری به طرف عروس می رود، لذا نقش آنها در ایجاد محبت، دوستی و زندگی پایدار بین عروس و داماد بسیار کار ساز می باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از کم رنگ شدن نقش خانواده در جریانات اجتماعی و با بیان اینکه در قرآن خانواده نقش اول را در رفع مشکلات اجتماعی دارد، گفت: نقش مشاوران، دستگاه قضا و سیستم اجرایی را در جریانات اجتماعی تعریف کرده ایم، ولی نقش خانواده را تعربف نکرده ایم.

وی، به فروپاشی شالوده خانواده در غرب اشاره کرد و ادامه داد: در ایران که خانواده نقش اصلی را در تحکیم بنیان زندگی زوج‌های جوان دارد باید پررنگ ترشود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر کارگروه کاهش، کنترل و پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان راهکارهای قرآنی را در دستور کار قرار دهد، قطعا در کاهش آمار طلاق در این شهرستان موفق خواهند بود.

گفتنی است در حاشیه ی این دیدار و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، «کتاب نقش فراگیری مهارتهای زندگی اجتماعی در کاهش طلاق» نیز رونمایی شد.

ام البنین متقی نژاد، معاون مدیرکل ورئیس بهزیستی شهرستان کاشان نیز در این مراسم با قدردانی از دکتر علی محمودزاده مرقی، نویسنده کتاب «نقش فراگیری مهارتهای زندگی اجتماعی در کاهش طلاق»، با بیان اینکه بعد از اعتیاد طلاق دومین آسیب اجتماعی در کاشان است اظهار داشت: عدم مسئولیت پذیری زوجین، خیانت و دخالت اطرافیان از جمله شایع ترین عوامل طلاق در شهرستان کاشان است.

وی، به راه اندازی سامانه «تصمیم» در کشور و کاشان اشاره کرد و افزود: مراجعان طلاق یک طرفه و توافقی در این سامانه ثبت شده و به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.

متقی نژاد با بیان اینکه روزانه ۱۰ مورد طلاق در سامانه «تصمیم» بهزیستی کاشان به ثبت می رسد، افزود: آمار رسمی ازدواج و طلاق ۹۷۳ مورد ازدواج و۲۴۱ مورد طلاق در شش ماه اول سال جاری در کاشان بوده است و بر اساس آمار غیر رسمی، ماهانه ۲۰۰ پرونده خانواده تشکیل می شود.

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه مسائل بچه های طلاق نیز یکی از آسیب های جدی طلاق هستند، تصریح کرد: لازم است فکری به حال بچه های طلاق کرد و با آگاهی بخشی از وقوع طلاق در جامعه جلوگیری به عمل آید.

به راهکارهای قرآنی برای کاهش آمار طلاق عمل شود

کد خبر 46955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد