نمایشگاه نقاشی با دهان یک هنرمند معلول در مشهد

مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از نمایشگاه نقاشی با دهان یک هنرمند معلول بازدید کردند.

در این نمایشگاه که به همت مجتمع توانبخشی فیاض‌بخش و در خیابان حامد جنوبی در مشهد برگزار شد ۳۶ اثر نقاشی آبرنگ و آکریلیک از خانم فاطمه اسماعیل‌پور، هنرمند ۳۳ ساله معلول به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه عصر دیروز با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران مجتمع فیاض‌بخش و مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان خاتمه یافت.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: اگر چه مظاهر شگفتی‌ساز هنرمندان معلول برای ما که سال‌هاست توفیق خدمت به این مددجویان را داریم تازگی ندارد اما توانمندی‌های خارق‌العاده‌ی این فرشتگان پرتوان، باید به جامعه معرفی شود.

دکتر مسعود فیروزی همچنین بر توسعه‌ی نمایشگاه‌های آثار افراد دارای معلولیت در آینده تأکید کرد.

وی گفت: هنر جلوه‌های متفاوتی دارد که نقش‌های گوناگون برای هنرمند و جامعه ایفا می‌کند.

وی اعتماد به نفس، جرأت‌مندی، عزت‌نفس و توانمندی را چهار نتیجه‌ی گرایش‌های هنری در بین افراد دارای معلولیت دانست.

فیروزی ضمن تشکر از مدیران مجموعه توانبخشی فیاض‌بخش گفت: این مجتمع و خیرینی که تأمین هزینه‌های آن را برعهده دارند در ایجاد، بروز و ارائه توانمندی‌های افراد دارای معلولیت از نوزادی تا بزرگ‌سالی ید طولایی دارند.

مسؤول روابط عمومی مجتمع فیاض‌بخش نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: هنرمندی که این نمایشگاه به آثار او تعلق دارد دچار میوپاتی شدید عضلانی می‌باشد و به جز سر و گردن، ناحیه‌ی دیگری از بدن وی فعالیت قابل ذکر ندارد.

سیده حشمت نبوی افزود: مددکاران، کاردرمان‌ها و کارشناسان توانبخشی فیاض‌بخش بیش از چهار سال برای آماده‌سازی و بروز توانمندی‌های این مددجوی عزیز کار و تلاش داشته‌اند تا وی به این مرحله از توانایی رسیده است.

وی ادامه داد: فاطمه از ۸ سالگی مهمان فیاض بخش است چون امکان مراقبت از وی و توانبخشی او در محیط منزل میسر نبوده است.

وی گفت: این هنرمند در همینجا مدرسه رفته، دیپلم گرفته و در آزمون دانشگاه قبول شده که به دلیل عدم دسترس‌پذیری محیطهای دانشگاهی، از تحصیلات عالی بازمانده است.

وی تأکید کرد: مجتمع فیاض‌بخش، پلی برای بالندگی و استقلال مددجویان کم‌توان است که با بروز و ظهور توانمندی های خود به استقلال و زندگی در جامعه مهیا می‌شوند.

وی همچنین یادآور شد: کارشناسانی که در نمایشگاه حضور یافتند تأکید کردند که سطح کیفی و استانداردهای هنری کارهای خانم اسماعیل‌پور چیزی از هنرمندان عادی کم ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از معلولین جسمی دیگر به نام خانم معروفی که رشته‌ی دانشگاهی‌اش نقاشی است و تا کنون سه دوره نمایشگاه برگزار کرده به فاطمه برای برگزاری این نمایشگاه و پیشرفت در نقاشی با دهان کمک کرده است.

کد خبر 46903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد