بازدید نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران از مرکز رعد الغدیر

رابین نندی نماینده صندوق کودکان ملل متحد در ایران، سامان تاپا مدیر بخش رفاه اجتماعی، مسئول بخش سیاستهای اجتماعی دفتر یونیسف، دکتر هادی موسوی نیک مدیر کل دفتر رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش های مختلف مرکز رعد الغدیر بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علیرضا آتشک مدیر عامل موسسه رعد الغدیر در این بازدید گفت: این موسسه یک سازمان مردم نهاد با قدمت ۲۰ سال است و هدف از تاسیس آن توانمندسازی افراد دارای معلولیت های جسمی و حرکتی است.

وی گفت:  ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این موسسه مشغول به کار هستند و این  موسسه ۲۷ شعبه در کشور دارد که خدمات ارائه شده موسسه برای کودکان ۶ ماهه تا بزرگسالان است و در حوزه اشتغال  در ۳ حوزه تولید صنایع دستی، کارآفرینی اجتماعی و پشتیبانی تلفنی فعالیت دارند.

 مدیرعامل موسسه رعد الغدیر با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر موسسه شناسایی کودکان جامانده از تحصیل است، گفت:  افراد دارای معلولیت در ۱۷۰ کانتر این مرکز مشغول به فعالیت هستند و این موسسه در حال حاضر با ۴۰ شرکت مثل ال جی، اسنپ، شاتل، دیوار، شرکت های خودرو سازی و ...قرارداد دارد.

آتشک با اشاره به اینکه این موسسه در بخش پشتیبانی تلفنی نیز اشغال زایی زیادی داشته است و با سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز همکاری مستقیم دارد، افزود: توانخواهانی که از سازمان بهزیستی معرفی می شوند به آن ها مهارت های زندگی، کامپیوتر، فن بیان و کنترل خشم را آموزش می دهند. 

وی ادامه داد: این مرکز دارای یک کارگاه خیاطی است که با بیش از ۴۰ شرکت در بخش تولید البسه همکاری دارد و افراد دارای معلولیت نیز با تجهیز چرخ خیاطی در منزل مشغول به کار هستند.

موسوی نیک مدیر کل دفتر رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این بازدید گفت فعالیت این مرکز خوب ارزیابی شده و با اهداف معاونت رفاه تطابق دارد و ما در همکاری با این مرکز و بخش غیردولتی جواب مثبت گرفته ایم.

دکتر رابین نندی نماینده صندوق کودکان ملل متحد( یونیسف ) در ایران با بیان اینکه هدف یونیسف در کشور ها کمک به کودکان است، گفت: واقعا از پرسنل رعد کمال تشکر را داریم اما چند نکته توجه ام را جلب کرد و آن وسعت فعالیت و فراگیر بودن فعالیت بخصوص برای کودکان با نیازهای ویژه بود که مهمترین موضوع ارتباط بین نهاد دولتی و غیردولتی است که باعث هم افزایی می شود.

در ادامه سامان تاپا مدیر بخش رفاه اجتماعی یونیسف گفت: در حال آماده کردن برنامه ۵ ساله که مهمترین آن حمایت های اجتماعی و تغییرات اجتماعی است می باشند.

در ادامه سلطان زاده موسس رعدالغدیر گفت: ما حاضریم تجربه ۳۷ ساله خود را به سایر کشورها ارائه دهیم تا معلولین از وابسته بودن یارانه خلاص شوند و روح کرامت انساانی آنها را بارور کنیم تا از دولت یارانه نگیرند و با دسترنج خود کار کنند، زندگی کنند، ازداوج کنند و مستقل شوند.

کد خبر 46871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد