از چهار هزار و ۷۸۹ نفر معلول جسمی حرکتی در استان ۶۰۸ نفر زیر سن ۱۵ سال می باشند

اجرای پویش مثبت حرکت در استان سمنان همزمان با سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ۱۰۰ دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت زیر ۱۴ سال استان  اهدا شد .

این برنامه با همکاری و همراهی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب اجرای پویش "مثبت حرکت" اجرایی شد .

این آیین با حضور سرهنگ خالقی معاون هماهنگ کننده سپاه استان ، مدیران کل ، معاونین و کارشناسان دستگاه های اجرای بهزیستی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی(ره) ، عجم فرمانده بسیج اصناف و جمع دیگری از مسئولین استانی به میزبانی اداره کل بهزیستی استان برگزار گردید .

علیرضا ایزدپور در ابتدای این برنامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و خیر مقدم به مسئولین و مدعوین شرکت کننده در این مراسم اظهار داشتند : هم افزایی ، عدم موازی کاری در سایه مدیرت واحد کلید و رمز موفقیت در کارها است .

ایشان با اشاره به تجربه موفق همکاری دستگاه های اجرایی در رزمایش مواسات و کمک های مومنانه تحت مدیریت نماینده ولی فقیه در استان  در ایام کرونا ، از خدمات و همراهی کلیه دستگاه های اجرایی شرکت کننده در این رزمایش تقدیر و آن را موجب خیر و برکاتی برای جامعه هدف در ایام سخت کرونا برشمردند .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن قدردانی از اجرای پویش مثبت حرکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ، اجرایی چنین برنامه های را در سایه تعامل و همکاری دو دستگاه دانسته و آمار معلولین شناسایی شده تحت حمایت بهزیستی استان را سیزده هزار و ۲۲۷ نفر بیان که قریب به ۵ هزار نفر در قالب معلولین جسمی حرکتی بوده و از این تعداد ۶۰۸ نفر زیر سن ۱۵ سال می باشند که شامل این طرح شده و امروز به ۱۰۰ نفر از این افراد در سطح استان ویلچر مناسب سازی شده رده سنی زیر ۱۵ سال به ارزش ریالی هر ویلچر ۵۰ میلیون ریال واگذار می گردد .

ایزدپور در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های معاون توانبخشی بهزیستی استان و مسئولین ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) ، تهیه و تحویل ویلچر به معلولین جسمی حرکتی را پله اول حضور ایشان در جامعه دانسته و اجرای کامل مناسب سازی اماکن و فضا های عمومی را تکمیل کننده این حرکت بیان و تصریح کردند : سازمان بهزیستی هیچگاه بدنبال مناسب سازی مکانی خاص برای افراد دارای شرایط ویژه نبوده و نیست ، بلکه باید تمام شهر و اماکن برای حضور معلولین مناسب سازی شود و انتظار می رود با پیگیری و اجرای کامل و استفاده از ظرفیت قانون جامع حمایت از افراد داری معلولیت شاهد ارتقاء سطح خدمات و در پی آن افزایش سطح زندگی و حضور این افراد در جامعه باشیم .

سپس حامد احمدی مدیرکل ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی در استان سمنان بیان کرد: ۲۷ هزار ویلچر در کشور توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به معلولان زیر ۱۴ سال معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور اهدا می شود.

وی افزود:  بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی درخصوص برطرف کررن مشکلات درمانی و پزشکی جامعه کم برخوردار و محروم در کشور فعالیت می کند.

احمدی ادامه داد: درفاز اول پویش "مثبت حرکت" به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی استان سمنان۱۰۰ دستگاه ویلچر نو اهدا می شود .

در ادامه این جلسه سرهنگ خالقی معاون هماهنگ کننده سپاه استان ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شایسته بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ، تکریم جایگاه معلولین را اقدامی نیک و خدا پسندانه بیان داشتند .

خالقی گفت : کار باید ابتدا برای رضایت خدا و سپس برای مردم باشد تا صاحب ارزش شود ، ایشان پشتوانه مردمی حضرت امام(ره) و پیوند مردم و انقلاب را رمز موفقیت و رویارویی مقابل ابر قدرت های جهان برشمرده و افزودند : مردم ایران شایسته خدمات مطلوب ، جهادی ، عدالت اجتماعی و انقلابی هستند و امروز والاترین کار و فعالیت خدمت به مردم و رفع مشکلات ایشان است .

در پایان این مراسم با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی  و عدم حضور معلولین به ۵ خانواده دعوت شده در این مراسم به نیابت از افراد دیگر ۵ دستگاه ویلچر تحویل گردید .

کد خبر 46480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد