پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال برای ۲۱۹ نفر از افراد تحت پوشش خبر داد و گفت از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی عنوان کرد: افراد مستمری بگیر، پشت نوبت دریافت مستمری وگروههای دریافت کننده چرخه خدمات از بهزیستی جزو جامعه هدف بهزیستی هستند و می توانند از تسهیلات اشتغال زایی استفاده کنند. 

وی با اشاره به  اختصاصی بخش قابل توجه  فرصت‌های شغلی در دسته به کارگیری نیروها در قسمت‌های مختلف تولیدی، اصناف، کارخانجات و شرکت‌ها در بخش‌های غیردولتی است، خاطر نشان کرد :  کارفرمایان و کارآفرینان می توانند با بهره گیری از مشوق های بهزیستی از جامعه هدف این سازمان جهت اشتغال بهره بگیرند.

وی تصریح کرد :بخش دیگری از فرصت‌های شغلی ایجاد شده مربوط به طرح‌های خود اشتغالی است و این افراد در قالب مشاغل خانگی و یا کسب وکارخرد که کوچک هستند، با  ارائه طرح‌های خود تسهیلات  دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمدی اظهار کرد: بهزیستی متولی اشتغال نیست ولی در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی ادارات بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی در رابطه با حمایت بهزیستی از کارفرمایان، خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را به کار گیرند، به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و ...از  جمله حمایت های بهزیستی در ایجاد اشتغال  پایدار مددجویان است و بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره  انتخاب می کنند و همچنین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری این افراد  اقدام نموده  و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت  نمایند می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت  حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال برای نیروی بکار گرفته شده نیز بهره مند شوند  .

کد خبر 46460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد