توزیع ۱۶۵۳ بسته‌ لباس گرم اهدایی آستان قدس رضوی بین کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

همزمان با شب ولادت امام حسن عسکری(ع)، توزیع بسته‌های لباس گرم توسط آستان قدس رضوی بین ۱۶۵۳ کودک، نوجوان و جوان تحت پوشش بهزیستی در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش آستان نیوز، با حضور جمعی از خادمان حضرت امام رضا(ع)، طرح «مهر همدلی، خدمت رضوی» در رواق کوثر حرم مطهر رضوی کلید خورد تا با اجرای آن، بسته‌های لباس گرم همراه با پرچم متبرک بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج (ع) به تعدادی از خادمان اهدا شود تا با عزیمت به شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی، این هدایا را به کودکان بی‌سرپرست و نیازمند تقدیم کنند.

جمع‌آوری ده میلیارد ریال برای تهیه هدایا
‌معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: با شروع فصل سرما، فاز نخست طرح «مهر همدلی، خدمت رضوی» با مشارکت خادمان رضوی آغاز و با جمع آوری ده میلیارد ریال، برای ۱۶۰۰ کودک، نوجوان و جوان بی‌سرپرست و نیازمند تحت پوشش بهزیستی، لباس گرم تهیه شد که طی هفته جاری در سطح شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.  
‌محمد توکلی ادامه داد: بنا داریم مرحله بعدی این طرح را با مشارکت بنیاد کرامت رضوی و شبکه خادمیاران رضوی، در سطح ملی و برای کودکان بی بضاعت سراسر کشور اجرایی کنیم.
‌توکلی با اشاره به سابقه اجرای این گونه طرح‌های حمایتی توسط آستان قدس رضوی افزود: پیرو تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، خادمان بارگاه منور رضوی از آغاز شیوع کرونا در مراحل مختلف رزمایش «مواسات و همدلی مؤمنانه» با اقشار گرفتار و آسیب دیده از کرونا همراهی و همدلی خود را نشان دادند و همواره در انجام امور نیکوکارانه پیشگام بودند.  
‌وی تصریح کرد: در سال ۹۹، خادمان حرم مطهر با مشارکت پر شور در تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق بین اقشار بی بضاعت شهر مشهد، حس همدلی و نوع دوستی خود را برای چندمین بار به اثبات رساندند و مشارکت در تهیه البسه گرم ۱۶۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی نیز تلاشی دیگر از جانب خادمان حرم مطهر، برای جلب رضایت حضرت امام رضا(ع) است.‌

دررسانه | توزیع ۱۶۰۰بسته‌ لباس گرم اهدایی آستان قدس رضوی بین کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

آغازی برای همدلی بیشتر خادمان رضوی با فرزندان بهزیستی
‌مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز با تقدیر از اقدام خادمان حرم مطهر رضوی در اجرای این طرح گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی به تأسی از سیره امام رئوف، همواره نگاهی پدرانه و مهربانانه نسبت به کودکان بی‌سرپرست دارند و طی همین چند هفته اخیر که به مراکز نگهداری از این کودکان در شهر مشهد، سر زده و دست محبت بر سر آن‌ها کشیده‌اند، شاهد بازخوردها و اقدامات بسیار خوبی بوده‌ایم و حمایت از این کودکان نیز بیشتر شده است.  
‌مسعود فیروزی افزود: در استان خراسان رضوی، نزدیک به ۱۶۰۰ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۹۲ مرکز تحت سرپرستی بهزیستی نگهداری می‌شوند که بنا است طی اجرای طرح «مهر همدلی، خدمت رضوی» و با حضور جمعی از خادمان، هدایایی به تک‌تک این کودکان اهدا شود.  
‌مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح آغازی برای همدلی بیشتر خادمان آستان قدس رضوی با خانواده بهزیستی است و جای شکرگزاری و تقدیر دارد.

دررسانه | توزیع ۱۶۰۰بسته‌ لباس گرم اهدایی آستان قدس رضوی بین کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 46317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد