سالانه ۲ هزار کودک به متقاضیان فرزندخواندگی در کشور سپرده می‌شوند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: سالانه ۲ هزار کودک در نقاط مختلف کشور بنا به شرایطی که دارند به عنوان فرزند خوانده به افراد دیگر سپرده می شوند.

 سعید بابایی روز پنجشنبه در بازدید مرکز خانه فرشتگان شهید حسین درخشان پور در گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرپرستی این کودکان به دلیل نداشتن سرپرست و یا داشتن سرپرست غیر موثر ، با حکم و اجازه مراجع قضایی به خانواده ها و افراد واجد شرایط داده می شود .


وی با تاکید بر این که برای واگذاری سرپرستی این کودکان اولویت تعیین می شود، افزود: بیش از ۱۰ هزار کودک فاقد سرپرست موثر در کشور وجود دارد.

بابایی اظهار داشت: این کودکان و نوجوانان در ۶۵۰ مرکز شبه خانواده زندگی می کنند و طبق قانون بهزیستی مسئولیت نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را تا سن ۱۸ سالگی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی این نوجوانان را برای پیدا کردن وضعیت مطلوب تر در جامعه همراهی می کند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز شبه خانواده علاوه بر تربیت و نگهداری کودکان فاقد سرپرست این افراد را تا پیدا کردن وضعیت مطلوب از نظر شغل، مسکن حمایت خواهد کرد.

وی  با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ هزار خانواده متقاضی فرزند خوانده پشت نوبت بهزیستی کشور وجود دارد، افزود: در ازای هر کودک ۱۱ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در کشور وجود دارد.

بابایی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برنامه های مختلف و موثری بر ای توانمندسازی کودکان دارد گفت: آموزش مهارت  از مهمترین این برنامه های می باشد.

وی تصریح کرد: امسال کمک هزینه یارانه نگهداری بچه ها افزایش یافته و برای کودکان ۶ الی ۱۲ سال ماهانه ۱۲ میلیون ریال و  جهت ۱۲ الی ۱۸ سال ۱۰ میلیون ریال یارانه به مراکز بهزیستی پرداخت می شود.

رئیس بهزیستی گچساران در این بازدید نیز گفت: مرکز خانه فرشتگان شهید حسین درخشان پور در گچساران تنها مرکز نگهداری دختران ۶ الی ۱۸ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که با کمک خیران راه اندازی شد.

عزیز اله دیلمی گفت: هم اکنون ۸۱  کودک بد سرپرست و بی سرپرست در گچساران تحت حمایت بهزیستی شهرستان قرار دارند و ۳۰ کودک پشت نوبت هستند.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری پسران در این شهرستان وجود ندارد که امیداست در آینده نزدیک با کمک خیرین در گچساران راه اندازی شود.

 مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از خانه فرشتگان شهید حسین درخشان پور در گچساران تنها مرکز نگهداری دختران ۶ الی ۱۸ سال در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

کد خبر 46313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =