برخورد قاطع و شدید با مراکز متخلف خدمت‌رسانی به مددجویان بهزیستی

بر اساس مصوبات کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی بهزیستی خراسان رضوی، با افراد و مؤسساتی که حقوق مددجویان را به هر صورتی تضییع کنند بشدت و با قاطعیت برخورد می‌شود.

به گفته‌ی سربازرس بهزیستی خراسان رضوی، این تصمیم در آخرین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی اتخاذ گردیده است.

غلامرضا خالدی، بازرسی و نظارت‌ دوره‌ای توسط کارشناسان بهزیستی شهرستان‌ها و کارشنناسان تخصصی بهزیستی استان، نظارت مستقیم مسؤولان فنی مراکز غیر دولتی بر عملکرد آنها و گزارش به کارشناس ناظر در بهزیستی، نظارت‌های غیر محسوس و همچنین گزارش‌های نمایندگان و رابطین بازرسی بهزیستی استان در مراکز و بهزیستی شهرستان‌ها، اهرم‌ها و راهکارهای نظارتی بر رفتار و عملکرد این مراکز می‌باشد.

 وی ادامه داد: در نشست اخیر کمیته مقرر شد از تمام مراکز تحت نظارت بهزیستی که مددجویان با آنها سر و کار دارند و خدمات دریافت می‌کنند در خصوص میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات بهزیستی، نظر سنجی به عمل آمده و نتیجه‌ی این نظرسنجی‌ها در واحد مدیریت عملکرد و نظارت و بازرسی بهزیستی استان، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از تحلیل نتایج و دریافت نقاط مورد انتقاد و نارضایتی مددجویان و مردم، راهکارهای رفع این مشکلات جستجو و عملیاتی می‌شود تا حداکثر رضایت‌مندی مردم از بهزیستی حاصل گردد.

خالدی تصریح کرد: در این نشست همچنین مقرر شد رویکرد سلامت اداری و مقابله با فساد تغییر یافته و ضمن اصلاح فرایندها، بررسی دقیق تعارض منافع، تقویت نظام سوت‌زنی، شایسته‌گزینی و سهولت فرایندها از طریق تقویت ساختار خدمات الکترونیکی، با متخلفین از دستورالعمل‌ها که تضمین‌کننده‌ی سلامت اداری است با قاطعیت و شدت برخورد شود.

وی تأکید کرد: مددجویان و سایر شهروندان می‌توانند از طرق مختلف، نظرات و دیدگاه‌های خود را نسبت به عملکرد بهزیستی به واحد مدیریت عملکرد و بازرسی منتقل کرده و در مواردی که شکایت یا انتقادی بر عملکرد یک فرد یا یک مرکز دارند مورد را به صورت پیامک در سامانه دیده‌بان بهزیستی به شماره تماس ۱۴۸۲، درج کنند و حداکثر ظرف دو روز، پاسخ خود را دریافت کنند.

وی با یادآوری اینکه وضعیت اعتبارات بهزیستی مانند سایر حوزه‌های خدماتی دولت در کل کشور، با محدودیت‌هایی مواجه است گفت: عمده‌ی درخواست‌هایی که از سوی مددجویان به ما منتقل می‌شود زمینه‌ی کمک مالی و شکایات مربوط به مسائل مستمری و کمک معیشتی است که متأسفانه ما به جهت محدودیت‌های اعتباری، در این موارد کار زیادی نمی‌توانیم انجام دهیم.

سربازرس بهزیستی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با وجود جمعیت ۶۰۰ هزار نفری که از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌کنند در سایر بخش‌ها مددجویان از خدمات بهزیستی رضایت دارند که این امر نشان دهنده‌ی سلامت نسبی سیستم اداری است.

وی تأکید کرد: البته هیچ نظام و سیستم اداری نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که اشکالات خدمت رسانی به صفر رسیده و همه چیز در کمال مطلوب است اما در شرایط فعلی با توجه به وضعیت کلی اقتصاد کشور و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ما حداکثر تلاش‌مان را برای کسب رضایت مردم و مددجویان‌مان بکار می گیریم.

کد خبر 46222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد