یادداشت | شادباش و دست‌مریزاد به کارآفرینان دوستدار توانخواهان بهزیستی

بیانیه مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی ۱۷ الی ۲۳ آبان ۱۴۰۰

بزرگترین اتفاق و رویداد هماهنگ جهت ترفیع و ترویج کارآفرینی در جهان، هفته ‌جهانی کارآفرینی نام دارد که ‌همه ‌ساله‌در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۴ نوامبر در کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم مختلف گرامی داشته ‌می‌شود.

در این هفته، در تمام دنیا جشن‌های بزرگی برای کارآفرینان و نوآوران برپا می‌شود. کارآفرینان همان کسانی‌اند که ‌کسب و کار جدید و بزرگی را با ایده‌های نو آغاز کرده و با کمک به رشد اقتصادی کشورها، بوجود آورنده‌ جهانی بهتر شده‌اند. در این هفته، ملل مختلف با در اختیار گذاشتن فرصت های هیجان انگیز و امکانات متنوع برای کارآفرینان، یادآور آن می‌شوندکه‌ جهان به ‌طور مستمر در جهت ارتقای کیفیت سطح زندگی به‌کارآفرینان بسیار زیادی نیازمند است.

اگر ۴ یا ۵ هدف بزرگ و مهم برای سازمان بهزیستی متصور باشیم، بی‌تردید، یکی از مهم‌ترین این اهداف، استقلال‌بخشی به مددجویان از طریق توانمندسازی آنان و خانواده‌های‌شان است.

این مهم، علاوه بر آماده سازی‌های فرهنگی، حرفه‌ای، تخصصی و اجتماعی، عمدتا با ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد شده و همچنین، کمک‌های مددکاری و انسان‌دوستانه برای استمرار و پایداری وضعیت خوب ایجاد شده است.

شاید کسی نداند که بهزیستی خراسان رضوی در ده سال گذشته بیش از ۲۰ هزار شغل پایدار در سطح مددجویان تحت پوشش ایجاد نموده و همزمان، از هزاران فرصت شغلی با راهکارهای تثبیتی همچون کمک‌های معیشتی، کمک‌های بلاعوض شغلی، وام‌های ارزان‌قیمت، کمک‌های درمانی، آموزش‌های رایگان و خدمات غیر مستمر و متناوب مددکاری، حمایت نموده است.

اما در کنار اینها، باید از کارآفرینان شایسته و انسان‌دوستی یاد کنیم که با همت و شجاعت، زمینه‌ای برای اشتغال و استقلال مددجویان فراهم می‌کنند و با کمک‌ها و امتیازاتی که بهزیستی در اختیارشان قرار می‌دهد، گره‌های فروبسته‌ی کار و زندگی توانجویان‌مان را می‌گشایند.

در این مسیر، باید از برنامه اشتغال حمایت‌شده در سازمان بهزیستی کشور یاد کرد که نزدیک به سه سال است در بهزیستی خراسان رضوی با برنامه‌ای منظم و مدون اجرایی گردیده و با پیشرفته‌ترین الگوهای اشتغال توانخواهان در کشورهای صنعتی و مدرن کاملا مطابقت می‌کند. در این الگو، یک سری تشکل‌ها و سمن‌های واسطه‌ای و مردم‌نهاد ایجاد شده که اعضا و تشکیل‌دهندگان آنها از نخبگان و فرهیختگان دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط می‌باشند و این مؤسسات، توانخواه تحت پوشش و جویای کار را از مرحله‌ی شناسایی تا ایجاد شغل و ارائه امتیازات و همچنین خدمات مددکاری برای خود و خانواده‌اش همراهی می‌کنند.

به هر روی، این هفته و این روز را به تمام کارآفرینان، کارگران، توانخواهان، مؤسسات اشتغال حمایتی، مؤسسات کاریابی تحت نظارت بهزیستی، فرهیختگان دانشگاه که در امر اشتغال مددجویان با بهزیستی همکاری دارند و همچنین کارشناسان اشتغال در بهزیستی استان و شهرستان‌ها که شبانه‌روز همت و تلاش خود را برای این امر حیاتی و ثمربخش به میدان می‌آورند تشکر و قدردانی می‌کنم و از درگاه پروردگار برای همه‌ی این عزیزان، خیر و عاقبت معنوی درخواست دارم.

بی‌تردید دنیای امروز برای رقم زدن حداقل عدالت اجتماعی، بیش از نیاز به هر تخصص دیگری به کارآفرینان نیاز دارد. چرا که درمان و چاره مشکلات حل نشده جامعه در دست ایشان است. ایجاد زمینه‌های برابر رشد و فراهم‌سازی فرصت برای حضور و فعالیت گسترده توانخواهان در جامعه، نیازمند همت کارآفرینان است و به همین مناسبت دست تمام کارآفرینان و ارزش آفرینان و به عبارت گویا تر اشتغال آفرینان را به نشانه دوستی و احترام می فشاریم و بر این باوریم که قدم های برکت محورانه ایشان در توانمندی همه افراد جامعه و به خصوص مددجویان بهزیستی اثر بخش بوده و خواهد بود.   

کد خبر 46216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد