توانمندی افراد دارای معلولیت آسیب نخاعی در ایلام ارتقا می یابد

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: طرح ارتقا توانمندسازی افراد دارای معلولیت آسیب نخاعی در این استان اجرا خواهد شد.

به  گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی گفت:  این طرح با این هدف که افراد دارای معلولیت قادر باشند با استفاده از تواناییها، ظرفیتها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط موثر در جامعه به حداکثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی کنند اجرا می شود.

وی آموزشهای ارایه شده در این طرح را دو بخش عمومی و اختصاصی عنوان کرد و ادامه داد: آموزش های بخش عمومی در چهار حوزه آموزش، تغییر نگرش، مطالبه گری و فعالیتهای اجتماعی به این افراد دارای معلولیت ارایه می شود.

وی آموزش های اختصاصی ارایه شده در این طرح را نظیر آشنایی فرد دارای معلولیت با ویژگی های معلولیت و پیامدهای آن، فعالیتهای روزمره زندگی متناسب با فرد دارای معلولیت نخاعی، استفاده از وسایل کمک توانبخشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی، نرم افزارها و فناوری های نوین کمک توانبخشی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی و حرکات ورزشی متناسب با سطح ضایعه نخاعی عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: همچنین در این طرح آموزش بهداشت جنسی، مسایل جنسی و بهداشت روابط زناشویی و مراقبتهای پرستاری به فرد دارای معلولیت ضایعه نخاعی ارایه خواهد شد.

وی جامعه هدف این طرح را  82 نفر عنوان کرد و گفت: این طرح در سه شهرستان ایلام، دره شهر و آبدانان اجرا و در صورت تامین اعتبار در سایر شهرستانهای استان نیز اجرا خواهد شد.

 از مجموع بیش از 17هزار فرد دارای معلولیت در این استان 392 نفر ضایعه نخاعی هستند.

کد خبر 46209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد