رضایت ۷۲ درصدی مراجعین مراکز مثبت زندگی از خدمات بهزیستی

۷۲ درصد مراجعین از خدمات بهزیستی خراسان رضوی در مراکز مثبت زندگی رضایت دارند.

این نتیجه بر اساس فاز اول نظر سنجی دوره‌ای روابط عمومی از مراکز تحت نظارت، که از مراکز مثبت زندگی در ۹۰ مرکز انجام شده بدست آمده است.

به گفته مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، در این نظر سنجی از مسؤولان فنی مراکز خواسته شده بود با توجه به طیف و نظرات مراجعین خود در یک سال گذشته، دیدگاه مراجعین را نسبت به خدمات بهزیستی ارزیابی و نتایج آن را برای روابط عمومی ستاد بهزیستی استان ارسال کنند.

مجید اسلامی افزود: مقرر بود که مراجعین به سؤال «آیا در مجموع، مشتریان و مراجعین شما از خدمات بهزیستی چه در مراکز مثبت و چه در سایر مراکز رضایت دارند» پاسخ منفی یا مثبت بدهند.

وی با بیان اینکه در پاسخ به این سؤال ۷۲ درصد پاسخگویان، از خدمات بهزیستی ابراز رضایت کرده و ۲۸ درصد ناراضی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی، مراکز غیر دولتی بوده و هیچ تقیدی در تأیید خدمات بهزیستی ندارند، پاسخ‌های دریافتی از این مراکز، نزدیک به واقعیت است.

وی تأکید کرد: این نظر سنجی هر هفته یک بار انجام می‌شود تا سیر تغییرات احتمالی در دیدگاه مشتریان بهزیستی نسبت به خدمات این سازمان مورد بررسی مدیران ستادی و رفع اشکالات احتمالی قرار گیرد.

اسلامی گفت: همچنین از مسؤولان فنی مراکز مثبت خواسته شده بود عمده‌ترین دلیل عدم نارضایتی احتمالی مراجعین‌شان را ارزیابی و نتیجه را به روابط عمومی ارسال کنند.

وی ادامه داد: در پاسخ به این سؤال، ۵۲ درصد مددجویان بهزیستی مهم‌ترین دلیل عدم رضایت خود را مسائل مالی و کمک‌های معیشتی، ۴۲ درصدشان بورورکراسی اداری و ۶ درصد آنها عدم توانایی مددکار مرکز ذکر کرده‌اند.

وی یادآور شد: این نظر سنجی نشان می‌دهد که دو مشکل اولویت اول و دوم که مسائل کشوری است و استان دخالتی در آن ندارد بیشترین سهم نارضایتی را در برمی‌گیرد و عدم تخصص بالای مددکاران مراکز مثبت نیز که کمترین سهم نارضایتی را به خود اختصاص داده، به خاطر تازه کار بودن مددکاران این مراکز است که در آموزش‌های دوره‌ای متناوب، تا پایان سال مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در نظر سنجی دوره‌ای، مقرر شده که از مسؤولان فنی تمام مراکز تحت پوشش، نظر سنجی مشابهی انجام شود تا میزان رضایت نسبی مراجعین و مشتریان این مراکز نسبت به خدمات بهزیستی سنجیده شود.

اسلامی تأکید کرد: با دانستن دیدگاه‌های مراجعین و مددجویان مراکز، می‌توانیم از میزان رضایت‌مندی یا نارضایتی مددجویان و دلایل آنها آگاه شده و در راستای رفع موانع رضایت‌مندی آنان اقداماتی را در سطح مدیران برنامه ریزی نماییم.

به گفته‌ی اسلامی، مسؤولان فنی مراکز تحت نظارت بهزیستی، نمایندگان بهزیستی در این مراکز هستند و بر عملکرد آنها نظارت مستقیم دارند.

شایان ذکر است در خراسان رضوی ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی و بیش از یک هزار مرکز دیگر در بخش‌های عمومی و تخصصی، تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۱۳۰ هزار مددجو از این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

کد خبر 46141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد