مانور «لحظه صفر» در نیشابور با حضور مدیران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی به همراه اعضای کمیته پدافند غیر عامل این نهاد، با شرکت در مانور «لحظه صفر» در یک مرکز شبانه‌روزی کودکان چند معلولیتی بی‌سرپرست در نیشابور، برنامه‌های پنجمین روز هفته پدافند غیر عامل را در این شهرستان کلید زدند.

به گزارش خبرنگار ما، فرماندار نیشابور در این برنامه، در یک تماس همزمان با فراخوانی مدیران، از ۲۲ مسؤول اجرایی مرتبط با مدیریت بحران خواست به جهت قطع ناگهانی گاز و وقوع انفجار در مرکز شبانه‌روزی کودکان معلول ۱۷ شهریور، در لحظه با تمام امکانات و توانایی‌های اجرایی در این مرکز حاضر شوند.

این گزارش حاکی است هیچ‌یک از مسؤولان اجرایی طرف خطاب فرماندار شهرستان، در جریان فرضی بودن این حادثه نبودند و به شکل اضطراری و با تصور واقعی بودن بحران، ظرف مدت حداقل ۴ و حداکثر ۲۰ دقیقه در محل حاضر شدند.

فرماندار نیشابور، پس از حضور مدیران وقوع بحران شهرستان و استقرار اکیپ‌های عملیاتی در محل آسایشگاه ۱۷ شهریور، نواقص و کاستی‌های مدیران مداخله در بحران را به آنان یادآور و خواستار آمادگی نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران در هر لحظه از زمان شد.

علی قامتی همچنین از مدیرانی که بهترین و دقیق‌ترین عملکرد را در این مانور داشتند تشکر کرد.

مانور «لحظه صفر» در نیشابور با حضور مدیران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شدفرماندار نیشابور سپس همراه با مدیران حاضر، در مانور پشت میزی که توسط مدیران مرکز ۱۷ شهریور برگزار شد شرکت و از  مسؤولان بهزیستی استان برای اجرای این مانور در مراکز بهزیستی قدردانی کرد.

مانور «لحظه صفر» در نیشابور با حضور مدیران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به هفته پدافند غیر عامل و عملکرد بهزیستی گفت: در این هفته، ما در چندین مرکز بهزیستی در سراسر استان مانورهای پشت‌میزی، مانورهای تخلیه اضطراری و کارگاه‌های آموزشی و عملیاتی برای کارکنان مراکز داشتیم که خوشبختانه با همت و همکاری مدیران بهزیستی شهرستان‌ها بخوبی برگزار شد.

محسن توحیدی مقدم افزود: آمادگی همه‌ی مردم، دستگاه‌ها و مؤسسات طرف قرارداد دولت بخصوص مراکزی که مددجویان بهزیستی را نگهداری و توانبخشی می‌کنند برای مقابله با بحران‌های طبیعی، سوانح غیر مترقبه و حملات تهاجمی دشمن، یک ضرورت است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری در زمینه توجه جدی به برنامه‌های پدافند غیر عامل گفت: مسؤولیت بزرگ حفاظت از جامعه هدف که حاکمیت به عهده بهزیستی گذاشته، با همکاری مجدانه همه‌ی دستگاه‌ها محقق می‌شود زیرا بخش‌های مختلف خدمات بهزیستی، با دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

مانور «لحظه صفر» در نیشابور با حضور مدیران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

وی گفت: بهزیستی به تمام اقشار جامعه و در تمام دوران زندگی، به شهروندان خدمات ارائه می‌کند و از نظر جمعیت هدف، گسترده‌ترین طیف شهروندان را تحت پوشش دارد.

همچنین در سفر یک روزه معاون توانبخشی بهزیستی استان و کارشناسان این حوزه به نیشابور و فیروزه، ۶ مرکز سالمندان، معلولین، بیماران روانی مزمن و سه پروژه عمرانی در حال اتمام مورد بازدید قرار گرفت.

به گفته‌ی معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، این بازدیدها با هدف نظارت بر عملکرد مؤسسات غیر دولتی که امور جامعه هدف بهزیستی را تمشیت می‌کنند انجام شده است.

حمیدرضا علیزاده گفت: یک مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن در روستای فرخک در شمال نیشابور در حال راه‌اندازی است که در یکی دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ساختمان این مرکز، ساختمان دو مرکز دیگر در نیشابور و فیروزه که در حال اتمام می‌باشد نیز بازدید و موارد ایمنی، استحفاظی و امنیتی مراکز بررسی گردید.

به گفته‌ی این مسؤول، در این بازدیدها، بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت دقیق دستور العمل‌های اداره مراکز و همچنین شیوه‌نامه‌های توانبخشی و مددکاری این مراکز تأکید گردید.

مانور «لحظه صفر» در نیشابور با حضور مدیران بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر 45913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد