فیروزه | اجرای طرح ارتقای سلامت روان مددجویان روستایی در دو روستای فیروزه

طرح ارتقای سلامت روان در فیروزه با مدیریت بهزیستی و با همکاری چند دستگاه اجرایی دیگر عملیاتی شد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی فیروزه، این طرح از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

حمید بردبار گفت: این طرح مصوبه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان فیروزه بوده و با دستور فرماندار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح بهزیستی برنامه‌های غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب کودکان را در دو روستای هدف شامل رهن کاریز و کفکی اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف افزایش ضریب نفوذ برنامه‌های پیشگیرانه و مداخله‌ای در قالب همکاری بین‌بخشی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ی این طرح را بهزیستی نوشته و فرمانداری تصویب کرده است.

وی گفت: آموزش و پرورش با اجرای مسابقات فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آماده‌سازی شغلی، ارشاد مسابقه فرهنگی و کتابخوانی، ورزش و جوانان، بازی‌های بومی محلی و نیروی انتظامی، آموزش پیشگیری از اعتیاد با این برنامه همکاری دارند.

بردبار گفت: در هفته جاری بهزیستی ۷۸ مورد معاینه بینایی و ۴۱ مورد معاینه شنوایی کودکان و نوزادان را انجام داده که در میان آنها سه نفر مشکوک اختلالات شنوایی و یک نفر مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی و برای مراحل درمانی بالاتر به مراکز تخصصی معرفی شدند.

وی افزود: همچنین غربالگری اضطراب کودکان با همکاری ۱۲ خانواده و مرکز طرف قرارداد بهزیستی انجام شده که نتایج آن در دست بررسی است.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی فیروزه این نهاد از ابتدای سال جاری ۳۴۰ مورد معاینه شنوایی انجام داده که از میان آنها ۱۱ کودک مشکوک به اختلالات شنوایی شناسایی و به ادیولوژیست معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۰۰ کودک از نظر بینایی مورد معاینه قرار گرفته‌اند که سه نفر از آنها مشکوک به اختلالات بینایی بوده‌اند و برای طی مراحل درمان تخصصی به مراجع ذی صلاح معرفی شده‌اند.

کد خبر 45828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد