نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران اعصاب و روان مزمن غرب استان افتتاح شد

نخستین خانه حمایتی توانبخشی بیماران اعصاب و روان مزمن غرب استان (مهرافزا چالوس ) با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران ، حجت الاسلام سید احمد جباری امام جمعه شهرستان چالوس و مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران یکی از رسالت های بهزیستی را توانمندکردن جامعه هدف دانست و گفت : یکی از اقدامات بهزیستی برنامه ریزی در جهت توانمندکردن افراد تحت پوشش بهزیستی که به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند برای زندگی مستقل و حضور آنان درجامعه است.

وی با بیان اینکه رویکرد بهزیستی نگهداری افراد در خانه است ، افزود : یکی از سیاست های سازمان بهزیستی راه اندازی خانه های حمایتی برای وابستگی کمتر و استقلال فردی بیشتر آنان می باشد و این افراد در خانه های حمایتی براساس شرایط و میزان توانمندی وظایفی را برعهده دارند.

دکتر گوهردهی به وظایف متعدد بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد : شرکای اجتماعی در پیشبرد اهداف بهزیستی و کمک به جامعه هدف نقش ویژه ای دارند و در سال های گذشته نیز در حوزه های مختلف فعالیت داشتند که قدردان این عزیزان هستیم و امیدواریم این همکاری ها تداوم داشته باشد.

میرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 6700 نفر از بیماران اعصاب و روان از خدمات مستمر و غیر  مستمر بهزیستی استفاده می کنند ، گفت : در سال جاری با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت جهش دو برابری در پرداخت یارانه داشتیم که ماهانه به حساب مراکز واریز می گردد.

وی یکی از هدف گذاری های سازمان و اداره کل بهزیستی مازندران را توانمند سازی جامعه هدف در حوزه مسکن دانست و افزود : تعهد بهزیستی مازندران در سال جاری واگذاری 400 واحد مسکونی بود که با کمک شرکای اجتماعی در 6 ماهه نخست سال بالغ بر 500 واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار شد که از تعهد سالانه خود جلوتر هستیم.

کد خبر 45444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد