بیش از ۲۰نفر قزوینی در انتظار جراحی کاشت حلزون / بیش از ۱۴ میلیارد برای تامین وسایل کمک توانبخشی هزینه شد

راحله جاتن با بیان اینکه هم اکنون ۲۸ نفر در استان قزوین متقاضی انجام عمل کاشت حلزون هستند؛ گفت: بهترین سن برای انجام کاشت حلزون تا دو سالگی بوده و در نهایت تا سن سه سالگی دوران طلایی جهت انجام این عمل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین راحله جاتن با اشاره به اقدامات بهزیستی استان اظهار کرد: هم اکنون تعداد توانخواهان کم شنوا و ناشنوای تحت پوشش بهزیستی استان قزوین ۵ هزار و ۴۰۹ نفر است که از حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.


وی افزود: سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال اعتبار برای تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان بهزیستی استان قزوین هزینه شده است؛ این در حالی است که در شش ماه نخست سال جاری هیچ اعتباری برای این امر تخصیص نیافت و در اواسط مهر ماه امسال مبلغ ۵ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال به استان تخصیص یافته است.


معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بهترین سن برای انجام کاشت حلزون تا دو سالگی بوده و در نهایت تا سن سه سالگی دوران طلایی جهت انجام کاشت حلزون است که در سال گذشته تعداد ۲۰ نفر کاشت حلزون انجام داده‌اند و مبلغ ۷۲۰ میلیون ریال هزینه از بهزیستی دریافت کرده‌اند.


وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۸ نفر در استان قزوین متقاضی انجام عمل کاشت حلزون هستند؛ عنوان کرد: سازمان بهزیستی تا سقف ۶ میلیون تومان برای انجام عمل کاشت حلزون به این افراد پرداخت می‌کند.

انجام ۲۰ مورد عمل کاشت حلزون در سال جاری


جاتن ابراز کرد: تعداد افرادی که در سال گذشته تعمیر قطعات کاشت حلزون را انجام داده‌اند، ۲۰ نفر بوده و مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال هزینه از سوی سازمان بهزیستی به این افراد پرداخت شده است.


این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین تعداد افرادی که در شش ماهه اول سال جاری تعمیر قطعات کاشت حلزون را انجام داده‌اند، ۳۵ نفر بوده که هم اکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی بهزیستی کشور، تا کنون هزینه‌ای برای آنان واریز نشده است.


وی تصریح کرد: نیاز سنجی در خصوص تجهیزات توانبخشی مورد نیاز صورت گرفته که با توجه به ابلاغ اعتبار در مهرماه نسبت به خرید تجهیزات اقدام شده است.


جاتن با اشاره به اقدامات بهزیستی در مورد کودکان دارای مشکل شنوایی گفت: شرکت در کمیسیون تشخیص معلولیت و انجام اقدامات شنوایی سنجی و تشکیل پرونده، تحویل سمعک هر سه تا پنج سال به هر توانخواه و تحویل باتری سمعک به صورت ماهیانه از جمله اقدامات انجام شده است.


وی در پایان بیان کرد: معرفی به مرکز کودک کم شنوا و ناشنوای پرنیان و پرداخت یارانه به مبلغ ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به مرکز جهت شرکت در جلسات آموزشی و توانبخشی مرکز و همچنین پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون و تعمیر قطعات کاشت از دیگر فعالیت‌های بهزیستی استان برای کودکان دارای مشکل شنوایی است.

کد خبر 45422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد