کنترل آسیب‌های اجتماعی، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

نشست هم‌اندیشی فرمانده انتظامی و مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در راستای همکاری و تعامل پیرامون فعالیت‌های مشترک هر دو دستگاه با موضوع کنترل آسیب‌های اجتماعی و محوریت ساماندهی کودکان کار و خیابان، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و متکدیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، نشست هم‌اندیشی سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی و دکتر ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با حضور سایر فرماندهان ناجا استان و شورای معاونین بهزیستی اصفهان به میزبانی اداره کل بهزیستی برگزار شد.

سردار میرحیدری با تبریک ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات بهزیستی، این اقدامات را در ایجاد امنیت و آرامش جامعه بسیار موثر دانست و گفت: بهزیستی دستگاهی است که ارتباط و همکاری مستمر و نزدیکی با پلیس دارد و کارکنان بهزیستی به دلیل خدمت‌رسانی و حمایت از ضعیف‌ترین اقشار جامعه کار مقدسی را انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  با تاکید بر ضرورت داشتن بانک اطلاعاتی، آن را لازمه تصمیم‌گیری موثر دانست و ادامه داد: برای انجام اقدامات مشترک بهتر است دو دستگاه یک موضوع مشخص را تعیین و بر اساس آن نقشه راه داشته باشند و اقدامات متناسب را انجام دهند.

وی افزود: با تمرکز در زمینه آسیب‌های اجتماعی، با نظری واحد، یک حرکت هدفمند را برای بهبود شرایط موجود داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: به دلیل اشتراک بسیاری از وظایف و مسئولیت های نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی این نشست و جلسات می‌تواند به نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها و تعامل بیشتر منجر شود هر چند تاکنون نیز نیروی انتظامی استان همکاری فراوان و قابل تقدیری در زمینه‌های مختلف با بهزیستی داشته است.

ولی‌اله نصر با اشاره به تاریخچه سازمان بهزیستی و خدمات گسترده آن به کل افراد جامعه، قبل از تولد تا پس از مرگ گفت: در ابتدا قرار بود فعالیت‌های سازمان مربوط به امور معلولین و ساماندهی آنان باشد، اما در طول سال‌های فعالیت و بنا به نیازهای جامعه فعالیت های سازمان به بیش از ۱۵۳ وظیفه افزایش یافته است.

وی در ادامه بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه های اجتماعی تاکید کرد و با گلایه از کم‌کاری برخی از این دستگاه‌ها گفت: در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی جایگاه و حیطه مسئولیت دستگاه های ذی‌ربطی مانند شهرداری، اداره کل اتباع، دانشگاه علوم پزشکی مشخص نیست و به همین دلیل در بیشتر مواقع مشکلات و تبعات ناشی عدم پاسخگویی آن دستگاه ها متوجه بهزیستی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

به گزارش روابط عمومی،  در پایان این نشست گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر و استان به ویژه در زمینه کودکان کار و خیابان و اعتیاد توسط نمایندگان دو دستگاه ارائه و بر عقد تفاهم‌نامه بین نیروی انتظامی و اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تاکید شد.

 کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

 کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

 کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد


 

 کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

کد خبر 45251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد