بهزیستی، عملکرد مؤسسات خیریه را به صورت مستمر نظارت می‌کند

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی از واحدهای اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی در چهار شهرستان مه‌ولات، بجستان، کوهسرخ و خلیل‌آباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، این بازدیدها در راستای نظارت‌های دوره‌ای تخصصی از واحدهای تحت نظارت ستاد بهزیستی استان انجام شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی در پایان این بازدیدها گفت: مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، کمک‌های مردمی و نیکوکاران را در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، جذب می‌کند که این بخش‌ها مستمرا تحت نظارت قرار دارند.

حمیده محدث گفت: در حال حاضر صدها واحد خیریه غیر دولتی در سراسر استان با مجوز بهزیستی فعالیت دارند که همه‌ی آنها در جذب مشارکت مردمی فعال هستند و سالانه میلیاردها تومان مشارکت مردمی را جذب و در امور مربوط به مددجویان بهزیستی به مصرف می‌رسانند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این بخش‌های دولتی زیرمجموعه بهزیستی نیز واحدهایی دارند که مشارکت‌های مردمی را جذب می‌کنند و در حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز می‌نمایند.

وی همچنین از کمک‌های غیر نقدی خیرین یاد کرد و گفت: مقدار زیادی از مشارکت‌های مردمی بهزیستی، غیر نقدی است که به شکل لباس، لوازم خانگی، بسته‌های معیشتی، زمین، خانه و جهیزیه به بهزیستی یا مجموعه‌های خیریه اهدا می‌شود.

محدث گفت: نظارت و بررسی عملکرد مؤسسات خیریه و همچنین واحدهای مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان‌ها کار دشواری است که همکاران ما در بخش ستادی، این نظارت را به صورت مستمر و دوره‌ای انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این کارشناسان ستادی و خود معاونت هم در فرصت‌های مقتضی و بدون هماهنگی قبلی، از مؤسسات خیریه و واحدهای تحت پوشش در شهرستان‌ها بازدید و برعملکرد آنها نظارت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه اکثریت مؤسسات خیریه، عملکرد بسیار مثبتی دارند و با نیت خیر به خدمت مشغول می‌باشند.

وی ادامه داد: در بازدید از چهار شهرستان که در این هفته صورت گرفت، برخی نقاط ضعف و مشکلات سطحی در واحدهای اشتغال و مشارکت مشاهده شد که در خصوص رفع آنها و روان‌سازی فعالیت در جذب مشارکت‌ها تذکرات لازم داده شد.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی همچنین در خصوص اشتغال در این سازمان گفت: اشتغال جزو دغدغه‌های اصلی بهزیستی است و کارشناسان اشتغال ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، سالانه هزاران پرونده‌ی متقاضیان اشتغال را بررسی، ثبت، رسیدگی و نهایی می‌کنند و با معرفی واجدین شرایط به بانک‌های عامل، ‌ زمینه‌ی استفاده‌ی آنها از وام‌های اشتغال را فراهم می‌سازند.

محدث گفت: فرایند فنی این رسیدگی‌ها و همچنین جلب همکاری بانک‌های عامل، تخصیص اعتبارات، اعطای به‌موقع تسهیلات و در نهایت، نظارت بر ایجاد یا تثبیت اشتغال مددجویان، از جمله فعالیت‌های گسترده‌ای است که در این بخش انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: آنچه در نهایت مد نظر ماست ایجاد یا تثبیت فرصت‌های شغلی مددجویان است که برای اطمینان از عدم انحراف تسهییلات اشتغالی، بازرسی‌های سرزده، مکرر، حضوری، تلفنی و پرونده‌ای صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه، انحراف تسهیلات بسیار کم داریم و نسبت به صدها فرصت شغلی که در سطح استان در هر سال ایجاد می‌شود میزان انحرافات بسیار ناچیز می‌باشد.

محدث تأکید کرد: در چهار شهرستان که این هفته مورد بازدید قرار گرفت، پرونده‌های مددجویان در بهزیستی و نیز در مراکز مثبت زندگی مورد بررسی قرار گرفت و به صورت رندوم، بازدیدهایی داشتیم که اکثریت مطلق آنها، در مسیر اشتغال درست قرار داشتند.

وی در پایان گفت: البته شرایط اقتصادی یکی دو سال اخیر، وضعیت اشتغال‌ها را با مشکل جدی مواجه ساخته اما تلاش ما برای جلب مشارکت خیرین در رفع این مشکلات همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: خراسان رضوی جزو استان‌های برتر در زمینه اشتغال مددجویان است و در نظام ارزشیابی کشور، جایگاه بسیار خوبی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: بازرسی‌ها و بازدیدهای دوره‌ای کماکان ادامه دارد و اگر مردم و مددجویان در امور اشتغال، مسکن، مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیر دولتی نظر، پیشنهاد و یا شکایتی دارند می‌توانند به معاونت مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مراجعه کنند یا نظر و شکایت خود را در سامانه ۱۴۸۲ ثبت کنند تا در اولین فرصت، پیگیری شود.

کد خبر 45138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد