زبرخان | دیدار مسؤولان زبرخان با دو نابینای موفق

رئیس بهزیستی زبرخان به همراه بخشدار، شهردار و شورای اسلامی شهر اسحاق آباد با دو نابینای موفق و دارنده مدال جهانی در مسابقات محاسبات ذهنی ریاضی دیدار کردند.

در این دیدار رئیس بهزیستی شهرستان ضمن تبریک روز عصای سفید گزارشی از تعداد مدد جویان و خدمات ارائه شده در شهر اسحاق آباد ارائه داد و سپس دو نابینای موفق سید حسین موسوی و سید علیرصا موسوی از مسابقات و کسب مدال ها و مشکلات پیشرو توضیحاتی به بازدیدکنندگان دادند.

یکی از دوبرادر نابینا به نام سید حسین موسوی گفت: من شش مقام اول کشوری دارم که در سال های ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱۳۹۷ ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در مسابقات ملی به دست آورده‌ام.

وی افزود: همچنین من  سه مقام جهانی دارم که در دو رقابت سوم و در دیگری اول شده‌ام که این رقابت‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ ،  ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

سید علیرضا موسوی نیز گفت: من ۵ مقام کشوری دارم  که در چهار مسابقه اول و در مسابقه دیگر، دوم شده‌ام.

وی افزود: همچنین دو مقام  سوم جهانی دارم که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ موفق به کسب آنها شده‌ام.

لازم به ذکر است به جهت سنگین بودن هزینه های مسابقات خارجی این دو نابینای موفق قادر به شرکت در بیشتر این مسابقات نبودند که شهردار شهر اسحاق آباد قول مساعد داد تا بخشی از هزینه های سفر این عزیزان را جهت شرکت در مسابقات بین المللی تقبل نماید.

در ادامه این دو نابینای موفق با توجه به اینکه تمام تمرینات و آماده سازی آنها و انجام مسابقات با توجه به شرایط کرونا با سیستم کامپیوتری می باشد از بهزیستی و مسؤولین شهرستان تقاضای خرید یک دستگاه لب تاپ حرفه ای جهت انجام تمرینات و آماده سازی برای مسابقات جهانی را داشتند که مسؤولین حاضر قول مساعد دادند که قسمتی از هزینه خرید لب تاپ را تقبل کنند.

نا گفته نماند که این دو نابینا در حوزه برنامه نویسی نیز فعالیت دارند.

شهر اسحاق آباد از توابع شهرستان زبرخان داری ۱۵۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در حوزه های مختلف می باشد.

در پایان این دیدار، هدایایی توسط رئیس بهزیستی زبرخان، بخشدار، شهردار و شورای اسلامی شهر اسحاق آباد تقدیم این‌ دو مددجو شد.

کد خبر 45059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد