تحقق و ارتقاء  خدمت رسانی  به جامعه هدف بهزیستی  با اتحاد و همکاری و مشارکت جمعی

گزارشی از عملکرد شش ماهه اداره بهزیستی شهرستان سمنان ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مژگان دلشاد مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان ضمن ارائه  عملکرد بهزیستی شهرستان سمنان در ۶ ماهه سالجاری بیان داشت: امکان اجرایی کردن برنامه ها و فعالیت های جامعه هدف ، با افزایش اعتبارات و فعالیت های  واحدهای مربوطه محقق شده است.

دلشاد مدیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان در ابتدا ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس یادآور هشت سال پاسداری از حریم کشور و دفاع از عزت و شرف و ارزش‌هایی است که عموم ملت ایران عزیزترین هستی خویش را نثار کردند.

دلشاد گفت: با عنایت به اهمیت کار در حوزه توانبخشی در ششش ماه سالجاری تعداد ۱۰۷ نفر از خدمات تعیین نوع و شدت معلولیت (ICF)   بهره مند شدند. تعداد مستمری بگیران در حوزه توانبخشی ۱۶۶ نفر می باشند  و در ۵ کارگاه حرفه اموزی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان سمنان در ۸ مرکز روزانه خدمات حرفه اموزش ی و مهارتهای زندگی بصورت مجازی برگزار می شود  که از تعداد ۱۱۰ نفر توانخواه جهت ارائه خدمات توانپزشکی خدماتی شامل بررسی حدود ۳۰ پرونده در کمیسیون پزشکی بینایی، تشکیل و بررسی حدود ۲۰ پرونده جهت واحد اشتغال، پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به حدود ۱۵ توانخواه و کمک هزینه توانپزشکی به حدود ۴۰ نفر  انجام شده است.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان خدمات حوزه اجتماعی بهزیستی شهرستان سمنان را در قالب ۲۳۰ خانواده مستمری بگیر بیان داشت در دفتر امور زنان تعداد ۲ کلینیک مددکاری اجتماعی و ۴  مرکز مثبت زندگی در بخش غیر دولتی و ۱ واحد اجتماعی مرکز تامین و توسعه در بخش دولتی  خدمات  گسترده به جامعه هدف بهزیستی ارائه می دهد خدمات به چند قلوها و حمایت ۴۳ مورد از  ۱۷۵ نفر عضویت زنان در دفتر توانمند سازی خانواده و زنان خبر داد.

دلشاد در ادامه سخنان  توانمند سازی و اشتغال در حوزه کار یابی خود اشتغالی و کار فرمایی جامعه هدف بهزیستی گفت که در شش ماه سالجاری با ارائه خدمات تخصصی مددکاری و اشتغال به جامعه هدف چندین واحد اشتغال در بخش سبزی خرد کنی  و تولیدات خانگی و ... برای گروههای همیار افتتاح شد. ارائه آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری از بیماریهای واگیر دار با نظارت برای این گروه از جمعیت هدف سازمان با هدف اولویت قرار دادن سلامتی و بهره مندی از اموزشهای مهارتهای زندگی  انجام شد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان  با تصریح شرایط بحرانی کرونا ادامه داد: علاوه بر اجرای برنامه ملاقات با مددجویان و  جامعه هدف، از طریق ارتباط تصویری و تماس تلفنی با مددجویان در ارتباط است.

دلشاد خدمات حوزه پیشگیری در اداره بهزیستی شهرستان سمنان را شامل تعداد ۱۵۲۹ خدمات سرپایی و ۶۵ مورد درمان اعتیاد و آموزش های لازم به خانوده های در راستای پیشگیری از اعتیاد در شش ماه اول سالجاری بیان داشت  و افزود در خصوص توانمندی افراد بهبود یافته در بحث اشتغال و دریافت تسهیلات خود اشتغالی ۱۸ مورد از این خدمات بهره مند بوده اند که  در طرح میزان تعین معلولیت تعداد ۵۱۷۲ مورد رصد معلولیت در این شش ماهه صورت گرفت.

و در بخش پیشگیری از طلاق خدمات مشاوره ای به خدمات  آموزشی پیش از ازدواج، مراجعین به مراکز مشاوره، و خدمات طرح کاهش طلاق و همچنین اجرای  طرح دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی شامل اجرای طرح مانا، اجرای طرح پژوهشی رصد اجتماعی، اجرای طرح همیاران سلامت روان، اجرای طرح مادر و کودک، اجرای طرح تحلیل وضعیت آسیب اجتماعی اشاره نمود.

مژگان دلشاد مدیر اداره  بهزیستی شهرستان سمنان در پایان  از معرفی ۲۰ نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات از خدمات اشتغال بهزیستی در حوزه اشتغال سخن گفت و اظهار امیدواری کرد اداره بهزیستی شهرستان سمنان در راستای خدمت رسانی به محرومین و جمعیت هدف بهزیستی تلاش می کند و امید است با اتحاد و همکاری ومشارکت جمعی تحقق اهداف خدمت رسانی ارتقاء یابد.

کد خبر 45058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد