باخرز | غربالگری بینایی رایگان کودکان سه تا شش سال در باخرز

خدمات غربالگری بینایی کودکان سه تا شش سال در باخرز در روز جهانی عصای سفید رایگان انجام شد.

به گفته رئیس بهزیستی باخرز، برنامه غربالگری بینایی کودکان در این شهرستان در حال اجراست.

برنامه غربالگری تنبلی چشم کودکان و نوزادان در بهزیستی سابقه ۲۰ ساله دارد.

رئیس بهزیستی باخرز گفت: یک مرکز مثبت زندگی برای خدمات رایگان غربالگری بینایی کودکان در نظر گرفته شد که روز جمعه گذشته این خدمات به شهروندان ارائه گردید.

قاسم وفادار گفت: در حال حاضر بهزیستی باخرز ۲۲۰ نابینا و کم‌بینا تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: برنامه غربالگری بینایی کودکان در دو رنج سنی نوزادان و کودکان سه تا شش سال انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که باخرز زایشگاه ندارد بنا بر این سطح نوزادان به شهرهای همجوار منتقل می‌شود و فقط کودکان سه تا شش سال در باخرز مورد معاینه قرار می‌گیرند.

وفادار با بیان اینکه در شش ماه اول امسال۳۰۰ کودک تحت معاینه آمبلیوپی قرار گرفته‌اند گفت: از این تعداد۲۳ نفر مشکوک به اختلالات بینایی بوده‌اند که برای اطمینان از صحت تشخیص اولیه و درمان احتمالی به اپتومتریست و چشم‌پزشک معرفی شدند.

وی همچنین گفت: در روز جمعه گذشته۲۵ خانواده برای معاینه کودکان‌شان مراجعه داشتند که به صورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیشگیری از اختلالات بینایی از طریق غربالگری در کودکان ۶-۳ ساله می تواند به کاهش چشمگیر معلولیت این گروه در بزرگسالی منجر شود.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی به عنوان متولی این امر تلاش دارد هرساله با اجرای این برنامه در مناطق شهری و روستایی تا حدود زیادی در کاهش هزینه و وقت خانوادها و پیشگیری از معلولیت ها نقش موثری داشته باشد.

کد خبر 44975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد