پیشوا| توجه بیشتر به طرح مهر خانواده

رئیس اداره خدمات قضایی پیشگیری شرق استان تهران با حضور در اداره بهزیستی، ضمن دیدار با نجمه اسماعیلی به بررسی مسایل و رفع چالش های طرح مهر خانواده پرداختند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا در دیدار با لطیف امیدیان گفت: از آنجایی که کلانتری ها به واسطه فضای فیزیکی، افرادی که به آنجا رفت و آمد می کنند، محیطی تنش زا و آسیب زا به حساب می آید و موجب آسیب روحی و روانی جدی به طفل شده و ترس و اضطراب ناشی از این ملاقات ها آرامش روحی او را در معرض خطرات جدی قرار میدهد. به همین دلیل معاونت پیشگیری از جرم دادگستری به منظور ایجاد فضای مناسب و محیطی امن برای ملاقات کودکان طلاق با والدین خود طرح مراکز مهر خانواده را با تعامل بهزیستی در دستور کار خود قرار داد.

نجمه اسماعیلی در ادامه بیان داشت: مرکز مهر خانواده شهرستان پیشوا تحت نظارت اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۹۶ در شهرستان شروع به کار کرده است.

مسول اورژانس اجتماعی شهرستان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز مهر خانواده از جمله وظایف دستگاه قضایی در راستای اجرای ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده است و حمایت قانونی و مناسب از فرزندان طلاق یکی از اهداف تاسیس مراکز مهر خانواده است.

آسیه ملک دار ادامه داد: در راستای هر چه بهتر این طرح و لزوم همکاری بیشتر قوه قضاییه و بهزیستی مقرر شده است که در روز ملاقات ها احدی از مامورین نیروی انتظامی در مکان ملاقات در بهزیستی حضور داشته باشند.

گفتنی است؛ در این جلسه جانشین فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا نیز امیدیان را همراهی می کرد.

کد خبر 44961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد