دررسانه| تنها ۴۰ درصد معابر شهری برای توانیابان مناسب سازی شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیاوش رهبر سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیارهای عدالت اجتماعی گفت: تمامی فضاهای مراکز بهزیستی استان برای استفاده توان‌یابان مناسب سازی شده است.

او افزود: سالمندان و معلولان همانند سایر افراد جامعه حق دارند از زندگی در رفاه و بانشاطی برخوردار باشند و وجود ضعف‌های جسمانی نباید باعث شود که لذت زندگی را تجربه نکنند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تأکید کرد: مناسب‌سازی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بهزیستی است که اجرا و انجام آن تنها با همکاری و همراهی دستگاه‌های دولتی میسر است.

رهبر تصریح کرد: به منظور فراهم کردن زمینه‌های رفاه بیشتر سالمندان تسهیلات ۱۰ و پنج میلیون تومانی برای مناسب سازی منزل و خودرو به سالمندان و معلولان زیر پوشش سازمان پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اینکه تنها ۴۰ درصد از فضاها و معابر شهری برای توان یابان مناسب سازی شده است، افزود: افراد دارای معلولیت، سالمندان، جانبازان، زنان باردار و بیماران که ۲۵ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند باید از نعمت زندگی اجتماعی مانند سایران برخوردار باشند.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و فرهنگ سازی فضای درونی و بیرونی خانه افزود: پوشاندن کف منزل با موکت یا فرش، استفاده از دستگیره برای راه رفتن سالمند در طول و عرض خانه، زنگ هشدار، سرعت گیر فرش، مبلمان راحت، دسترس بودن کلید و پریزها، چیدمان مناسب وسایل و در مسیر نبودن آن‌ها و مجهز شدن سرویس بهداشتی و استحمام به وسایل منحصر به سالمندان از جمله تجهیزات مناسب سازی برای اسکان مناسب معلولان و سالمندان است.

رهبر تصریح کرد: معلولان و سایر افراد می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه "معبر" سازمان بهزیستی، مکان‌هایی مانند بانک، مجتمع پزشکی و سایر مکان‌هایی که هنوز مناسب سازی نشده را اطلاع دهند.

کد خبر 44845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد