بوئین و میاندشت | برگزاری کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان

اولین کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان با حضور بخشدار بخش مرکزی، رئیس اداره بهزیستی، روسا و کارشناسان سایر ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت، در ابتدای جلسه باتوانی بخشدار مرکزی ضمن تاکید بر امر مناسب سازی و ملزم نمودن شهرداری ها، دهیاری ها و ادارات در جهت رفع موانع موجود گفت: افراد دارای معلولیت حق دارند از امکاناتی برخوردار باشند که زمینه استقلال ایشان فراهم آورد.

وی افزود: مناسب سازی موضوعی چند وجهی است که ضرورت توجه و تلاش هر چه بیشتر شهرداری ها، دهیاری ها، بهزیستی و سایر ادارات شهرستان در امر مناسب سازی را می طلبد.

در ادامه قاسم براتی رئیس بهزیستی بوئین میاندشت ضمن اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار داشت: بر اساس ماده 2 کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی و نهاد های عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید، احداث ساختمان ها، اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم گردد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوئین و میاندشت ضمن ارج نهادن به سالمندان گفت: در شهرستان 4636 نفر سالمند زندگی می کنند که 20 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد.

براتی افزود: روابط اجتماعی اهمیت بسیار زیادی برای سلامت روان هر فردی به ویژه سالمندان دارد که به دلیل بیماری کرونا، مشکلات و موانع فیزیکی و همچنین زیر ساخت های شهری امکان برقراری ارتباط سالمندان را با مشکل مواجهه نموده و تاثیرات نامطلوبی بر وضعیت روحی و روانی این افراد داشته است.

وی پیگیری و توجه هر چه بیشتر در خصوص انجام مناسب سازی به گونه ای که توانخواهان و سالمندان بتوانند بدون هیچ گونه مانع درجامعه حضور و مشارکت اجتماعی داشته باشند را خواستار شد.

کد خبر 44818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد