برگزاری جشن هفته ملی کودک در دو مرکز کودکان بهزیستی در مشهد

جشن هفته ملی کودک در دو مرکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

یکی از مراسمات این هفته، جشن نشاط و پویایی در خانه فرزندان همای رحمت بود که روز گذشته با حضور مدیر کل بهزیستی و معاون اجتماعی این نهاد، مدیر بهزیستی مشهد، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان استان، جمعی از کارشناسان شبه خانواده بهزیستی و مدیران چند خانه فرزندان دخترانه زیر ۱۴ سال مشهد برگزار شد.

در این مراسم، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و مدیر کل پرورش فکری کودکان استان با سخنان کوتاهی، ضمن تبریک این هفته به کودکان و کارکنان مراکز شبه خانواده، بر نکات تربیتی، حفظ روحیه نشاط در بین کودکان و نگاه آینده‌سازانه در خانه‌های فرزندان تأکید کردند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کودکان در دین مبین اسلام، سلوک و سنت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) را الگوی مناسبی برای پرورش فرزندان با روحیه و اخلاق دینی دانست و گفت: اگر عمق سخنان و الگوهای تربیتی ائمه و اهل بیت را دریابیم بهترین شیوه‌های اخلاقی و تربیتی را در دست داریم و نیاز به هیچ الگوی دیگری نداریم.

مسعود فیروزی با تأکید بر بکارگیری ا صول علمی و روزآمدکردن شیوه‌های تعامل با فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست گفت: اهمیت تربیت فرزندان که آینده‌سازان کشورمان هستند آنقدر زیاد است که در همه‌ی سطوح از لحاظ فکری، اخلاقی، علمی و نگرشی بر آن تأکید شده است.

وی ادامه داد: ما زیرساخت‌های فرهنگی بسیار خوبی داریم و علاوه بر ارزش‌های دینی، تاریخ و فرهنگ ارزشمند ایران را داریم که می‌تواند دستمایه‌ی غنای فرهنگی فرزندان‌مان شود و آنها به وطن، دین، ارزش‌ها و فرهنگ خود ببالند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان، مثل جواهرات ارزشمندی هستند که ذخایر معنوی کشورمان در آینده خواهند بود و ما باید این جواهرات و گنج‌ها را حفظ و نگهداری کنیم.

فیروزی افزود: نگاه ما باید به گونه‌ای باشد که بین فرزندان خود و فرزندان دیگر شهروندان تفاوتی قائل نشویم و ارزش و اهمیتی را که به فرزندان خودمان می‌دهیم برای سایر فرزندان کشورمان هم قائل باشیم چون همه‌ی آنها اجزای یک کلیت بزرگ هستند و اگر نگاه انفرادی و شخصی داشته باشیم نمی‌توانیم آینده‌ی کشورمان را بسازیم.

همچنین مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی، دقایقی با فرزندان حاضر در جشن به زبان کودکانه صحبت کرد و از آنها خواست که از شرایطی که در خانه‌های فرزندان برایشان فراهم شده حداکثر استفاده را بکنند و بینش و دانش خود را افزایش دهند.

در این مراسم، برنامه‌های مختلفی برای کودکان به اجرا درآمد که از جمله نمایش و مسابقه بود.

همچنین در حاشیه‌ی این مراسم، یک نمایشگاه از آثار دستی کودکان ترتیب داده شده بود که مورد بازدید مهمانان مراسم قرار گرفت.

برنامه‌ی دیگری که به مناسبت هفته کودک توسط معاونت اجتماعی بهزیستی اجرایی شد یک مراسم فرهنگی در خانه کودکان کار و خیابان صدف بود که به تازگی در جنب شیرخوارگاه علی‌اصغر راه‌اندازی شده است.

در این مراسم که مدیران بهزیستی استان و همچنین تعدادی از مسؤولان ورزش و جوانان شرکت داشتند برنامه‌های مفرحی برای کودکان اجرا گردید و فضای نشاط و پویایی را برای آنها رقم زد.

کد خبر 44730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد