جمعیت سالمندی کرمان ۸.۲ درصد است

کرمان - یرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: جمعیت سالمندی استان کرمان براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور ۸.۲ درصد اعلام شد در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

به گزارش ایرنا، عباس صادق زاده روز یکشنبه در نشست شورای سالمندی استان کرمان با بیان اینکه نخستین سند سالمندی کشور در کرمان تنظیم و تدوین شده است افزود: این سند با کمتر از ۱۰ درصد تغییر سند سالمندی کشور شد و انتطار داریم که این سند ملاک عمل دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به شتاب سالمندی گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی جمعیت سالمندی آسیا ۸.۸ درصد و در همان سال جمعیت سالمندی ایران ۶.۴ درصد بوده و در سال ۲۰۲۰ جمعیت سالمندی آسیا به ۱۲.۹ درصد و ایران به ۹.۲ درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: براساس سرشماری نفوس سال ۹۵، ۷.۸ درصد جمعیت استان کرمان سالمند بودند و براساس آمار سال ۹۸ دبیرخانه سالمندی کشور، جمعیت سالمندی استان به ۸.۲ درصد رسیده در حالی که جمعیت سالمندی کشور ۱۰.۶ درصد است.

صادق زاده با اشاره به اینکه سالمندی و رشد جمعیت به خودی خود برای هیچ جامعه ای چالش نیست اما فرهنگ اجتماعی در سطح جامعه و نبود برنامه، مشکل ساز است گفت: ۲۰ سال فرصت برای برنامه ریزی های لازم داریم تا با درایت رشد سالمندی را پیش ببریم و سالمندان با عزت زندگی کنند.

وی تاکید کرد: مناسب سازی محیط هایی که سالمندان بیشتر به آن مراجعه می کنند کار سختی نیست به طور مثال تخصیص یک صندلی ویژه سالمندان در اتوبوس کار سختی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، استان کرمان در حوزه برنامه ریزی سالمندان در سال ۹۸ رتبه اول کشور کسب کردیم.

حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست افزوذ: ۹۱ درصد جمعیت سالمندان استان در مقابله با بیماری کرونا واکسینه شده اند.

کد خبر 44636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد