خواف | آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان در خواف

همزمان با آغاز هفته سلامت روان، طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 ساله در شهرستان خواف آغاز شد.

رئیس بهزیستی خواف در تشریح این خبر گفت: اضطراب یکی از مهم‌ترین عوامل افت عملکرد در تمامی زمینه های زندگی در کودکان می باشد که با اجرای این سنجش، والدین نسبت به این موضوع در کودکان خوداگاه می شوند.

مهدی متولی افزود تمام مراحل به صورت مجازی انجام می شود و والدین با مراجعه به سامانه crm.behzisti.ir نسبت به ثبت نام اقدام می کنند که در این مرحله کد ملی و تاریخ تولد کودک نیاز است و با ورود به سامانه از قسمت غربالگری اضطراب نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: در پایان سامانه بر اساس "آزمون های مقیاس اضطراب کودکان اسپنس" نسبت به تفسیر آزمون و ارائه نتیجه به والدین اقدام می کند و در صورتی که کودک نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشد راهنمایی لازم به والدین انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین قابلیت دریافت پرینت از نتیجه آزمون برای والدین جهت اقدامات بعدی وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه در هفته سلامت روان قرار داریم از تمامی والدینی که کودک 5 تا 6 ساله دارند درخواست می کنیم با مراجعه به این سامانه نسبت به سنجش اضطراب در کودکان اقدام کنند چون اضطراب کودکان یک مسئله پنهان و کاملا جدی است و اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم فرزندان‌مان مشکل است دچار مشکلات اساسی‌تری در سال های اینده بشوند.

کد خبر 44473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد