بازدید معاون توسعه منابع انسانی بهزیستی استان از ۱۳ مرکز تحت نظارت در گناباد و بجستان

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی از مراکز تحت نظارت این نهاد در دو شهرستان بجستان و گناباد بازدید کرد.

محسن توحیدی مقدم در خصوص سفر خود به این شهرستان‌ها گفت: در زمینه‌ی بهسازی و توسعه ابنیه اداری این شهرستان‌ها نیاز به رایزنی با مسؤولین شهرستان‌ها داشتیم که در این سفر، رایزنی‌های لازم صورت گرفت و راهکارهایی برای مشکلات اتخاذ گردید.

وی گفت: در کنار این موضوع، از ۱۰ مرکز در شهرستان گناباد و ۳ مرکز در شهرستان بجستان بازدید شد و با مددجویان و مسؤولین این مراکز در خصوص نحوه خدمت‌رسانی و کیفیت خدمات گفتگوهایی داشتیم.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی، بیشترین توجه را در این بازدیدها داشت گفت: در بازدید از این مراکز بر کیفیت خدمت‌رسانی، مناسب‌سازی محیطی برای دسترسی معلولین به خدمات این مراکز، نحوه ی خدمت‌رسانی، خدمات وسیع مددکاری و بازدیدهای دوره‌ای از خانواده‌های تحت پوشش مورد تأکید قرار گرفت.

توحیدی مقدم، خدمات مراکز مثبت در این دو شهرستان را خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه، پرونده های واگذار شده‌ به این مراکز در حداکثر میزان مورد انتظار بود که با بررسی‌هایی که به عمل آمد، مددجویان نیز از خدمت‌رسانی مراکز رضایت نسبی داشتند و به همین جهت به افزایش کیفیت خدمت‌رسانی تأکید گردید.

وی همچنین با اشاره به بازدید از دو کمپ ترک اعتیاد در گناباد و بجستان گفت: در این مراکز نیز با مسؤولان و مدیران این کمپ‌ها و همچنین کارشناسان ناظر شهرستان‌ها گفتگو شد که حداکثر امکانات برای خدمت رسانی با کیفیت مناسب انجام شود.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، دستور العمل‌های ایمنی و امنیتی، رعایت کامل مسائل مالی، تغذیه مددجویان، مشاوره و مددکاری برای مددجویان و توانمندسازی بهبودیافتگان مورد تأکید قرار گرفت.

توحیدی مقدم همچنین در حاشیه‌ی این سفر خواستار ترمیم و بهبود اعتبارات بهزیستی برای پاسخگویی به نیازهای مددجویان این نهاد گردید.

وی گفت: با توجه به ایجاد ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در استان پهناور خراسان رضوی و با توجه به وجود ۳۲ شهرستان در این استان، باید اعتبارات مناسب‌تر و امکانات گسترده‌تری در اختیار بهزیستی استان قرار گیرد تا بتوانیم نیازهای مددجویان بخصوص در بخش کمک‌های موردی را پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در قانون واگذاری ۲۲ فعالیت به مراکز مثبت زندگی مورد تأکید قرار گرفته و با توجه به اینکه حدود ۶۰۰ نفر نیروی تخصصی در این مراکز در سطح استان مشغول فعالیت هستند باید اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن این برنامه از سوی مسؤولین تأمین شود.

کد خبر 44420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد