کسب رتبه عالی واحد اشتغال و کارآفرینی بهزیستی گیلان

دگنر حسین نحوی نژاد بیان داشت : بر طبق نظام نامه نظارتی ستاد اشتغال و کارآفرینی بهزیستی کشور بر عملکرد استانها، بهزیستی گیلان ، رتبه عالی را در بین استانهاتی کشور کسب نمود که این مهم مرهون تلاش و همت همکاران بهزیستی استان بویژه واحد اشتغال و کارآفرینی استان و شهرستانها بوده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان بطور خلاصه عملکرد بهزیستی استان در راه اشتغالزایی پایدار جامعه هدف بهزیستی شامل موارد زیر عنوان نمود :

مجموع تسهیلات مصوب قرض الحسنه بند( ب ) تبصره 16 قانون بودجه سال 99  به بهزیستی استان گیلان به میزان 610میلیارد ریال بوده که کل این رقم تا پایان سال به بهزیستی استان تخصیص داده شد. لازم به ذکر است که از این میزان،مبلغ590 میلیارد ریال ( 97 درصد) از تسهیلات در راه ایجاد اشتغال پایدار مددجویان محترم سازمان جذب شده است.

در ضمن تعداد برش اشتغال در سال 99 تعداد 1646 نفر بوده که با رشد 6 درصدی نسبت به برش اولیه ، تعداد اشتغال پایدار ایجاد شده در سال 99 ،  تعداد 1745 نفر بود است که در سامانه پورتال سازمان نیز ثبت شده است.

تعداد نفرات معرفی شده به آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در سال99 به تعداد357 نفر و مبلغ اعتبار هزینه شده در این راستا با احتساب 40 درصد سهم بهزیستی 552/3 میلیارد ریال بوده است.  تعداد افراد برخوردار از سهم بیمه کارفرمایی در سال 99،  55 نفر و تعداد افراد برخوردار از سهم بیمه خویش فرمایی در سال  99نیز 248 نفر و نهایتا تعداد افراد بهره مند از حق ارتقاء کارایی معلولین نیز 8 نفر بوده است.

از چالشهای جذب تسهیلات تبصره 16 میتوان به نداشتن ضامنین مورد تایید از سوی برخی بانکها توسط جامعه هدف ، کم بودن تقریبی مقدار تسهیلات با توجه به تورم اقتصادی موجود در جامعه در سال 99 (در سال 99 سقف تسهیلات 500 میلیون ریالی بوده که در سال 1400 به 1000 میلیون ریال ارتقا یافت) و نداشتن  زمان تنفس در بازپرداخت اقساط بانکی برای جامعه هدف سازمان اشاره نمود.

از نقاط قوت تسهیلات تبصره 16 نیز می توان به نرخ سود مناسب تسهیلات اعطایی ،  تعداد مناسب بانکهای عامل جهت پرداخت تسهیلات بانکی وامکان تغییر بانک عامل درصورت مغایر بودن شرایط بانکی اشاره نمود.

کد خبر 44403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد